صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری یزد: همدلی و همگرایی دستگاه‌های حاکمیتی، حلال مشکلات مردم است

۰۲ تير ۱۴۰۵ - ۱۴:۵۳:۲۱
کد خبر: ۴۹۰۴۵۹۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان یزد با تأکید بر تعامل سازنده میان دستگاه قضایی و اجرایی گفت: همه تلاش ما بر این است که ضمن رعایت قانون، گره کار مردم باز شده و هیچ مانعی در مسیر خدمت‌رسانی ایجاد نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست با استاندار یزد و معاونین وی به مناسبت هفته قوه قضاییه، با قدردانی از همکاری‌ها و تعاملات شکل‌گرفته میان دستگاه‌های مختلف، اظهار داشت: خوشبختانه علاوه بر روابط کاری، فضای صمیمیت و رفاقت میان مدیران استان ایجاد شده که ریشه در نگاه مشترک برای حل مشکلات مردم دارد.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌ها و دشواری‌های موجود در مجموعه قضایی، گفت: دستگاه قضایی با وجود مشکلات و محدودیت‌ها‌ای که وجود دارد، با روحیه‌ای جهادی و مسئولانه تلاش می‌کند امور مردم با کمترین تأخیر و بیشترین دقت انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با تشریح نقش دستگاه قضایی در جلسات شورای تأمین استان افزود: شورای تأمین، بازوی مشورتی استاندار است و وظیفه ما ارائه مشورت‌های کارشناسی و قانونی برای اتخاذ بهترین تصمیم‌هاست. بر همین اساس، همواره تلاش شده ضمن حفظ استقلال قضایی، راهکار‌های قانونی رسیدن به اهداف مد نظر ارائه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی با اشاره به برخی تصمیم‌گیری‌های حساس در شرایط ویژه کشور، خاطرنشان کرد: در موارد مختلف تلاش شده ضمن رعایت کامل موازین قانونی، زمینه اجرای تصمیمات و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی نیز فراهم شود؛ به گونه‌ای که هم حقوق مردم حفظ شود و هم اعتبار و کارآمدی دستگاه‌های حاکمیتی تقویت گردد.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در خصوص برخی مسائل و موضوعات خاص استان اشاره کرد و گفت: به لطف هم افزایی و هم دلی موجود، در شرایط بحرانی و حساس، تمام ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات و تسهیل امور مردم به کار گرفته شده و این رویکرد همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد با تأکید بر ضرورت استمرار هم‌افزایی میان همه ارکان حاکمیت تصریح کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسانی در انجام مأموریت‌های خود موفق نباشند، خسارت آن متوجه کل نظام و مردم خواهد شد. از این رو حمایت از خدمت‌رسانی و کمک به رفع موانع قانونی را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانیم.

وی در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌ها و همکاری‌های بدنه اجرایی استان، به خصوص استاندار، ابراز امیدواری کرد: با استمرار این تعاملات، مشکلات موجود کاهش یافته و زمینه خدمت‌رسانی بهتر و مؤثرتر به مردم فراهم شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *