صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

تست

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برگزاری یادواره ۲۶ شهید مدافع سلامت سپاه پاسداران

۰۲ تير ۱۴۰۵ - ۱۳:۰۸:۴۳
کد خبر: ۴۹۰۴۵۵۸
دسته بندی‌: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مراسم تجلیل از خانواده‌های ۲۶ شهید مدافع سلامت سپاه در جنگ تحمیلی دوم و سوم هم‌زمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان (ع)، با حضور مقامات عالی‌رتبه لشکری و مسئولان ارشد نظام سلامت کشور برگزار شد.

به گزارش سپاه نیوز؛ هم‌زمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع)، مراسم باشکوه تجلیل از خانواده‌های ۲۶ شهید مدافع سلامت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی دوم و سوم با حضور جمعی از مقامات بهداشت و درمان کشور از جمله سردار عراقی‌زاده، شهریاری (رئیس کمیسیون بهداشت مجلس)، ابوالقاسمی (رئیس دانشگاه بقیه‌الله)، قاضی‌زاده هاشمی، میعادفر (رئیس اورژانس کشور) و مسجدی (رئیس پزشکی قانونی) برگزار شد.

تجلیل از ۲۶ ستاره پرفروغ کادر درمان و محکومیت جنایات نظام سلطه

در ابتدای این مراسم، سردار بینات، معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه و دبیر این یادواره، با تسلیت ایام محرم، هدف از برگزاری این محفل را پاسداشت مجاهدت‌های کادر درمان و تجدید میثاق با آرمان‌های آنان دانست.

وی با اشاره به اینکه این ۲۶ شهید با بذل جان خود، حیات را به همرزمانشان در جبهه‌ها (از جمله جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان) هدیه کردند، افزود: شقی‌ترین افراد در نظام سلطه جهانی با بمباران و هدف قرار دادن مراکز درمانی، خباثت خود را در نقض آشکار خطوط قرمز بین‌المللی به نمایش گذاشتند. کادر درمان امروز رسالتی خطیر برای زنده نگه داشتن راه این ستارگان درخشان بر دوش دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه: مسئولان امیدآفرینی کنند / شهدا برندگان واقعی حیات هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، به عنوان سخنران اصلی این مراسم، با تبیین فلسفه خلقت و جایگاه ابدی انسان، شهدا را برندگان اصلی و واقعی حیات دنیوی و اخروی خواند و گفت: شهدا ناکام نیستند، بلکه با ایمان و عمل صالح به حیات طیبه رسیده‌اند. ما به این جلسات می‌آییم تا از آنها درس حیات و هدایت بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه مکتب عاشورا درس حرکت، جهاد، امید و نشاط است، از مسئولان و دولتمردان خواست تا در تریبون‌های مجلس و دولت به امیدآفرینی بپردازند و از اضطراب‌آفرینی پرهیز کنند و افزود: آینده کشور روشن و درخشان است و مسئولان نباید نگران فروش نفت و مسائل خزانه باشند، چرا که توکل بر خدا راهگشاست. تاب‌آوری مردم در برابر فشار‌های اقتصادی دشمن بسیار بالا است و شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

خنثی شدن توطئه پنهان نفاق علیه جایگاه رهبری

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به خنثی شدن توطئه‌های پیچیده داخلی و خارجی اشاره و بیان کرد: هسته‌های نفاق داخلی با همراهی استکبار خارجی بیش از دو سال تلاش کردند تا با هدف قرار دادن رهبری، مسیری را رقم بزنند که رهبری آینده کشور فردی منفعل و مطیع باشد. اما به لطف الهی و پس از ۳۷ سال، دست خدا عیان شد و اجازه نداد مسیر حاکمیت الهی از ریل خود خارج شود و راه امام خامنه‌ای جاودانه ماند.

وی با تاکید بر صلابت و شجاعت رهبر معظم انقلاب در هدایت جامعه، هرگونه ادعا مبنی بر تحمیل رأی به ایشان را رد کرد و گفت: گزینه اصلی کشور مذاکره نیست و خصومت دشمنان پایان‌ناپذیر است؛ با این حال کشور با مذاکرات عزتمندانه از موضع قدرت مخالفت ندارد.

روایت حماسه و ایثار از زبان خانواده‌های معظم شهدا

در ادامه این مراسم برخی از اعضای خانواده شهدا به نمایندگی از خانواده‌های حاضر سخنرانی کردند و بر ایستادگی و تربیت نسل‌های آینده در مسیر ولایت تاکید داشتند.

همسر شهید روان‌شناس سجاد بلاغی با تشریح نحوه شهادت همسرش در شامگاه ۱۵ اسفندماه (۱۶ ماه مبارک رمضان) بر اثر بمباران بیمارستان تنب بزرگ توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی، پیام صریحی به دشمنان فرستاد و بیان کرد: شهادت مردان این سرزمین مانع حرکت ملت ایران نخواهد شد. ما با تأسی از حضرت زینب (س) صبر پیشه می‌کنیم و فرزندانم (ابوالفضل و محمد‌رئوف) را در مسیر ایمان، شجاعت و ولایت‌مداری تربیت خواهم کرد.

همسر پاسدار پرستار شهید رامین جعفری و مادر شهید ۱۱ ساله علیرضا جعفری (از شهدای جنگ رمضان) اظهار کرد: همسرم همواره در خط مقدم خدمت بود؛ چه در کردستان و چه در ایام کرونا در بیمارستان بقیه‌الله (عج). او و فرزندم تنها به تکلیف خود عمل کردند و هیچ طلبی از هیچ مسئولی ندارند. من امروز صدای مادران شهید هستم و با تمام وجود راوی این فداکاری‌ها خواهم بود تا بستر‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) شود.

پدر شهید قیم با یادآوری نخبه بودن و اخلاص فرزندش در خدمت‌پزشکی به زائران اربعین، به مقایسه دوران جنگ تحمیلی و امروز پرداخت و گفت: ما در زمان جنگ با دست خالی و تنها با ۱۵ آرپی‌جی در کل خوزستان و با تکیه بر غنائم جنگی ایستادیم، اما امروز به برکت انقلاب در همه عرصه‌ها خودکفا هستیم.

وی با استناد به کلام امام راحل (ره) تاکید کرد: پذیرش فصل‌الخطاب بودن ولی فقیه بر همگان واجب است و نباید به خاطر وحدت، حرف ولی فقیه را زیر پا گذاشت.

در پایان این مراسم، از مقام شامخ و صبر زینبی خانواده‌های ۲۶ شهید مدافع سلامت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی دوم و سوم شامل ۲ پزشک، ۱۰ پرستار، ۹ پزشک‌یار عملیاتی و ۵ تن از کارکنان غیرپزشکی کادر درمان سپاه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *