همکاری با آژانس منوط به ۲ شرط قانونی است
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد: بر اساس قانون مصوب تیرماه ۱۴۰۴، دولت تنها در صورت احراز رعایت حاکمیت ملی و تأمین امنیت مراکز و دانشمندان هستهای و همچنین حفظ حقوق ایران در چارچوب معاهده NPT میتواند با آژانس همکاری کند.
سید اسماعیل حسینی ، نماینده شیراز و زرقان و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: مطابق «قانون الزام دولت به تعلیق همکاری با آژانس بینالمللی انرژی اتمی» مصوب مجلس در تیرماه ۱۴۰۴، دولت اجازه همکاری با آژانس را ندارد مگر آنکه حصول دو شرط زیر توسط شعام احراز شود:
۱-رعایت کامل حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه تأمین امنیت مراکز و دانشمندان هستهای
۲-رعایت کامل حقوق ذاتی جمهوری اسلامی ایران در بهرهمندی از کلیه حقوق مُصَرح در ماده ۴ معاهده منع گسترش سلاحهای هستهای به ویژه غنیسازی اورانیوم
تبصره - هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که سبب عدم اجرا یا اجرای ناقص تکلیف مقرر در این قانون شود، جرم محسوب شده و مشمول مجازات شدید است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *