صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

تست

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بیشترین درخواست‌های مردمی خطاب به کدام دستگاه‌ها بود؟

۰۲ تير ۱۴۰۵ - ۱۲:۳۰:۰۳
کد خبر: ۴۹۰۴۵۴۲
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
طبق گزارش کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، وزارت بهداشت، وزارت نیرو و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه سه دستگاهی بودند که بیشترین درخواست شهروندان را در بهار ۱۴۰۵ دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، در سه ماهه بهار سال ۱۴۰۵، شهروندان ۵۴۶۰ درخواست را در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ثبت کرده‌ا‌ند. این درخواست‌ها خطاب به ۷۲۲ دستگاه و سازمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی ارائه‌دهنده خدمات عمومی مطرح شده است.

وزارت بهداشت با ۱۴۹ درخواست، پُردرخواست‌ترین دستگاه در فصل بهار محسوب می‌شود.

وزارت نیرو با ۱۳۰ درخواست و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز با ۱۲۰ درخواست، به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را در زمینه بیشترین درخواست‌ها، به خود اختصاص می‌دهند.

تاکنون بیش از سه هزار دستگاه در «سامانه ملی انتشار و حق دسترسی آزاد به اطلاعات» عضو شده‌اند و ثبت هر درخواستی در این سامانه، رایگان است و دستگاه‌ها موظفند ظرف ۱۰ روز به درخواست شهروندان پاسخ بدهند.

گزارش جامع عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌ها در بازه زمانی اول فرودین ۱۴۰۵ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ را می‌توانید اینجا (گزارش بهار ۱۴۰۵.pdf) ببینید.

خاطرنشان می‌شود در این فایل به منظور مطالعه آسان‌تر، دستگاه‌های بدون درخواست حذف شده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *