توهم منطقه امنیتی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان
براساس بیانیه مشترکی که پس از یک بحث امنیتی صادر شد، نخست وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شدند که ارتش این رژیم به حضور خود در آنچه منطقه امنیتی خوانده شده ادامه خواهد داد.
این ادعا در حالی مطرح شده که یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفتوگو با شبکه الجزیره گفت: مذاکرات بین لبنان و اسرائیل برای پیشبرد صلح جامع و توافق امنیتی بین دو طرف ادامه خواهد یافت.
این مقام آمریکایی مدعی است: هدف مشترک ما پایان دادن به چرخه خشونت بین لبنان و اسرائیل برای همیشه است.
در همین حال روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: اسرائیل در محیطی خصمانه زندگی میکند، اما نمیتواند با کنترل و اشغال سرزمینهایی که متعلق به آن نیست، امنیت را تضمین کند.
- بیشتر بخوانید:
- عقبنشینی محدود رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان
- شیخ نعیم قاسم: ایران با اقتدار از حقوق خود دفاع کرد
این رسانه عبری تصریح کرد: توهم «مناطق امنیتی» بسیار پرهزینهتر از فایده آن است.
هاآرتص، پیشتر به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد: ارتش اسرائیل مجبور به عقبنشینی جزئی از خط زرد در لبنان خواهد شد.
پیش از این شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزبالله لبنان گفت: چیزی به نام آتشبس با آزادی تردد برای اسرائیل وجود ندارد؛ آتشبس به معنای توقف کامل تجاوز هوایی، زمینی و دریایی است.
دبیر کل حزبالله تاکید کرد: آتشبسی که به اسرائیل آزادی تردد میدهد، ادامه تجاوز است و ما آن را نخواهیم پذیرفت؛ ادامه حضور اسرائیل در خاک لبنان غیرممکن است.
شیخ نعیم قاسم، بیان کرد: هیچ منطقه امنیتی وجود ندارد و ما یک ارتش ملی داریم که مستقر شده و مسئول حفظ حاکمیت است.
انتهای پیام/