صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

توهم منطقه امنیتی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان

۰۲ تير ۱۴۰۵ - ۰۹:۰۵:۵۳
کد خبر: ۴۹۰۴۴۶۲
دسته بندی‌: جهان ، غرب آسیا و آفریقا
رژیم صهیونیستی مدعی شده که با وجود عقب‌نشینی محدود از جنوب لبنان در مناطقی که کمربند امنیتی خوانده شده باقی خواهد ماند.

براساس بیانیه مشترکی که پس از یک بحث امنیتی صادر شد، نخست وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شدند که ارتش این رژیم به حضور خود در آنچه منطقه امنیتی خوانده شده ادامه خواهد داد.

این ادعا در حالی مطرح شده که یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره گفت: مذاکرات بین لبنان و اسرائیل برای پیشبرد صلح جامع و توافق امنیتی بین دو طرف ادامه خواهد یافت.

این مقام آمریکایی مدعی است: هدف مشترک ما پایان دادن به چرخه خشونت بین لبنان و اسرائیل برای همیشه است.

در همین حال روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: اسرائیل در محیطی خصمانه زندگی می‌کند، اما نمی‌تواند با کنترل و اشغال سرزمین‌هایی که متعلق به آن نیست، امنیت را تضمین کند.

این رسانه عبری تصریح کرد: توهم «مناطق امنیتی» بسیار پرهزینه‌تر از فایده آن است.

هاآرتص، پیش‌تر به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد: ارتش اسرائیل مجبور به عقب‌نشینی جزئی از خط زرد در لبنان خواهد شد.

پیش از این شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: چیزی به نام آتش‌بس با آزادی تردد برای اسرائیل وجود ندارد؛ آتش‌بس به معنای توقف کامل تجاوز هوایی، زمینی و دریایی است.

دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد: آتش‌بسی که به اسرائیل آزادی تردد می‌دهد، ادامه تجاوز است و ما آن را نخواهیم پذیرفت؛ ادامه حضور اسرائیل در خاک لبنان غیرممکن است.

شیخ نعیم قاسم، بیان کرد: هیچ منطقه امنیتی وجود ندارد و ما یک ارتش ملی داریم که مستقر شده و مسئول حفظ حاکمیت است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *