رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: خدمات دستگاه قضایی به صورت ۲۴ ساعته به مردم ارائه میشود
محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه همزمان با اولین هفته قوه قضاییه در برنامه صف اول شبکه خبر حاضر شد و به تشریح عملکرد معاونت آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و هوشمندسازی دستگاه قضایی پرداخت.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، با اشاره به اقدامات تحولی این مرکز در راستای ارتقای خدمات قضایی گفت: در دوران «تحول و تعالی» قوه قضاییه، بستری فراهم شده است که مردم بتوانند بهصورت شبانهروزی از خدمات قضایی استفاده کنند؛ حرکتی که با هدف تسهیل امور مردم و افزایش کارآمدی نظام قضایی شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه محدودیتهای زمانی و مکانی برای مراجعان تا حد زیادی برطرف شده است، افزود: شهروندان دیگر برای پیگیری پروندههای خود در شهرهای مختلف کشور، نیازی به مراجعه حضوری در آن جغرافیا ندارند؛ چرا که اکنون این امکان فراهم شده است تا افراد از هر نقطهای که حضور دارند، امور قضایی خود را بهصورت برخط و در هر ساعت از شبانهروز پیگیری کنند.
کاظمیفرد با تأکید بر اینکه این تحول محدود به داخل کشور نیست، تصریح کرد: ایرانیان خارج از کشور نیز همگام با هموطنان خود در داخل کشور، قادرند بهصورت شبانهروزی از خدمات قضایی بهرهمند شوند. این دستاورد بزرگ، گامی اساسی در نظام قضایی کشور برای دسترسی عادلانه، آسان و فرامرزی به خدمات قضایی محسوب میشود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه همچنین به تسهیلات ویژه برای گروههای حرفهای اشاره کرد و گفت: برای وکلا، کارشناسان رسمی و نمایندگان حقوقی دستگاهها که به واسطه شغل خود یا امور مرتبط با پروندههای اعضای خانوادهشان، نیاز به ارتباط مستمر با دستگاه قضا دارند، بستههای ویژهای پیشبینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: این گروه میتوانند با استفاده از این زیرساختها، امور حرفهای خود را با سرعت و سهولت بیشتر و بدون نیاز به مراجعه به مجتمعهای قضایی، از داخل منزل یا محل کار پیش ببرند که این اقدام در راستای هوشمندسازی فرایندها، علاوه بر کاهش مراجعات حضوری، موجب صرفهجویی در وقت و هزینههای مراجعان و افزایش چشمگیر بهرهوری در تعاملات حقوقی و قضایی شده است.
در حال تکمیل...