صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آزادی مددجوی ۶۹ ساله پس از ۱۴ سال حبس در پاکدشت با پیگیری دستگاه قضایی

۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۵:۰۰:۳۸
کد خبر: ۴۹۰۴۳۴۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دادستان پاکدشت گفت: آزادی زندانی ۶۹ ساله در اجرای دستورات رئیس کل دادگستری استان تهران برای پایش وضعیت زندانیان دارای حبس‌های طولانی‌مدت و در آغازین روز هفته قوه قضاییه صورت پذیرفت.

مصطفی مختاری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت با اشاره به سیاست‌های کلان قوه قضاییه در راستای کاهش جمعیت کیفری و اجرای دستورات علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران مبنی بر پایش مستمر وضعیت زندانیان با محکومیت‌های طولانی‌مدت، از آزادی یک مددجوی ۶۹ ساله پس از ۱۴ سال حبس خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب پاکدشت با تشریح اقدامات این دادستانی در بازدید میدانی از ندامتگاه‌ها و بررسی وضعیت مددجویان، اظهار کرد: در راستای اجرای مفاد سند تحول و تعالی قضایی و با هدف بررسی پرونده‌های محکومان جرایم غیرعمد، وضعیت مددجویانی که به دلیل عجز از پرداخت محکومیت مالی یا دیه در زندان به سر می‌برند، به‌صورت دقیق مورد پایش قرار گرفت.

وی افزود: در جریان این بررسی‌ها، پرونده یک مددجوی ۶۹ ساله شناسایی شد که به دلیل عجز از پرداخت دیه در جرایم غیرعمد، از سال ۱۳۹۱ در زندان به سر می‌برد و طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، به دلیل شرایط خاص اجتماعی و خانوادگی، در طول دوران تحمل کیفر از نعمت ملاقات با بستگان محروم بود.

مختاری در خصوص فرآیند رسیدگی به این پرونده بیان کرد: علیرغم صدور حکم اعسار برای این مددجو در سال ۱۳۹۸، وی به دلیل عدم تمکن مالی قادر به تادیه مبلغ بدهی نبود لذا دادستانی پاکدشت با پیگیری مستمر و شناسایی ولی دم، وارد فرآیند میانجیگری و اصلاح ذات‌البین شد.

دادستان پاکدشت تصریح کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و برگزاری جلسات صلح و سازش، رضایت اولیای دم اخذ گردید و زمینه آزادی این مددجو همزمان با ایام بزرگداشت هفته قوه قضاییه فراهم شد.

بنا بر این گزارش، این مددجوی ۶۹ ساله در نهایت در تاریخ اول تیرماه ۱۴۰۵ پس از ۱۴ سال حبس، از زندان آزاد شد و به آغوش جامعه بازگشت.

دادستان پاکدشت در پایان با تأکید بر استمرار طرح پایش زندانیان مطابق با تاکیدات رئیس کل دادگستری استان، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی و استفاده از نهاد‌های ارفاقی و همچنین جلب مشارکت خیرین و ستاد دیه، تلاش می‌کند تا با اولویت‌بندی پرونده‌های مربوط به محکومان جرایم غیرعمد، زمینه آزادی افرادی که به دلایل مالی و بدون سوءنیت در زندان به سر می‌برند را فراهم کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *