صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری خوزستان: نظم اداری و پاسخگویی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از فساد اداری است

۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۱۴:۲۳:۰۱
کد خبر: ۴۹۰۴۳۴۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان، با حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های رهبران فقید و شهید انقلاب، بر دو موضوع تکریم ارباب رجوع و مقابله با فساد تاکید کرد.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان و اعضای شورای قضایی به همراه جمعی از معاونین، قضات و کارکنان اداری در اولین روز بزرگداشت هفته قوه قضاییه در آیین غبارروبی، گل‌افشانی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا که در یادمان شهید علی هاشمی برگزار شد، شرکت کردند.

دهقانی در این آیین، با تسلیت ایام سوگواری شهادت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین علیه السلام، شهدای سه جنگ تحمیلی، شهدای قوه قضاییه به‌ویژه آیت الله شهید بهشتی و یاران با وفای امام، اظهار کرد: این‌روز‌ها عزادار شهادت قائد امت امام خامنه‌ای (ره) هستیم، اما رهنمود‌های ایشان در سنوات گذشته که در دیدار با مسئولان عالی قضایی ایراد می‌کردند، همواره چراغ راه خواهد بود.

وی گفت: امروز و در این مکان مقدس، عهد می‌بندیم که به این رهنمود‌های اندیشمندانه، مشفقانه و خیرخواهانه پایبند و در آن مسیر گام برداریم.

دهقانی با بیا اینکه یکی از موارد مورد تاکید ایشان در سنوات گذشته، حفظ کرامت مردم و مراجعین بود، گفت: در دستگاه قضایی نباید از مراجعات مکرر خسته شویم و اطمینان حاصل شود که وی اقناع شده است.

وی افزود: شنیدن صحبت‌های مراجعان از سوی مدیران، کمک می‌کند تا مطالبات بهتر شنیده و درک شود و مراجع پاسخ اقناعی بهتری دریافت کند.

دهقانی تصریح کرد: خدمت به مردم ادای دین به ملتی است که به فرمایش رهبر انقلاب مبعوث شده هستند و یکصد شب با حضور در خیابان‌ها، در مقابل استکبار جهانی مقاومت کردند.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: موضوع دیگر مورد تاکید ایشان، برخورد با فساد است که دایره گسترده‌ای دارد و به مواردی مانند اختلاس و اخذ رشوه محدود نمی‌شود.

دهقانی افزود: رعایت نظم در ورود و خروج، مهیای خدمت بودن در وقت اداری و حتی خارج از آن، حسن انجام تکالیف و پاسخگو بودن، از مواردی است که در پیشگیری از فساد اداری مؤثر است.

وی گفت: قانون ارتقای سلامت اداری، بر صیانت کارکنان و هدایت در مسیر صحیح خدمت تاکید دارد و مدیران باید با نگاه تیزبین و نظارت مستمر بر مجموعه خود، به اجرای بهتر این قانون کمک می‌کند.

دهقانی بیان کرد: در این مکان و زمان مقدس، عهد می‌بندیم که در مجموعه تحت امر قوه قضاییه در استان، در راستای رضایت خداوند، اجرای قانون و عدالت و خدمت به مردم گام برداریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *