صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گام‌های عملی دادگستری خراسان جنوبی در هفته قوه قضاییه/ آزادی ۷۲ زندانی و افتتاح اندرزگاهی جدید در بیرجند

۰۱ تير ۱۴۰۵ - ۰۸:۳۳:۵۳
کد خبر: ۴۹۰۴۲۴۱
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در بازدید از زندان مرکزی بیرجند به مناسبت هفته قوه قضاییه، از آزادی ۷۲ زندانی در سطح استان، افتتاح اندرزگاه جدید و برگزاری میز خدمت برای رسیدگی مستقیم به مشکلات زندانیان خبر داد و بر تقویت رویکرد اصلاحی و بازاجتماعی‌سازی تأکید کرد.

محمدجعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان، در راستای برنامه‌های گرامیداشت هفته قوه قضاییه به همراه دادستان مرکز استان و جمعی از قضات محاکم و دادسرا‌های مرکز استان و شهرستان‌ها در معیت عبدی مدیرکل زندان‌های استان خراسان جنوبی از زندان مرکزی بیرجند بازدید کرد.

در جریان این بازدید، ضمن بررسی وضعیت زندانیان و روند اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، اندرزگاه جدید با ظرفیت حداقل ۱۵۰ نفر در زندان مرکزی بیرجند به بهره‌برداری رسید؛ فضایی که با هدف ارتقای نظم، تفکیک مناسب زندانیان و افزایش ضریب امنیتی ایجاد شده است.

عبداللهی با اشاره به آزادی ۷۲ زندانی در سطح استان، این اقدام را در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری و حمایت از بازگشت زندانیان به زندگی سالم اجتماعی عنوان کرد و افزود: این مهم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و بررسی دقیق شرایط مددجویان محقق شده است.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد دستگاه قضایی فراتر از نگهداری صرف زندانیان است، تصریح کرد: زندان باید به محیطی برای اصلاح، آموزش و بازسازی شخصیت افراد تبدیل شود و برنامه‌ریزی‌ها در استان نیز در همین مسیر دنبال می‌شود.

در ادامه این بازدید، میز خدمت با حضور مسئولان قضایی در زندان مرکزی بیرجند برگزار شد و زندانیان به صورت مستقیم مسائل، درخواست‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند.

رئیس کل دادگستری استان این اقدام را در راستای ارتباط بی‌واسطه با جامعه هدف و اتخاذ تصمیمات دقیق‌تر و عادلانه‌تر دانست.

قاسمی دادستان مرکز استان نیز بر ضرورت حفظ کرامت انسانی زندانیان تأکید کرد و افزود: فراهم کردن زمینه بازگشت شرافتمندانه افراد به جامعه، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و توجه به ابعاد مختلف زندگی زندانیان و خانواده‌های آنان است.

عبداللهی رئیس کل دادگستری استان در پایان توسعه زیرساخت‌های استاندارد، تقویت برنامه‌های فرهنگی و مهارتی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش حبس را از جمله اولویت‌های دستگاه قضایی استان عنوان کرد و بر تداوم این اقدامات تأکید کرد.

در پایان به پاس خدمات ارزشمند انجام شده در زندان‌های استان و شاخص‌های برتر کشوری از علی عبدی مدیرکل زندان‌های استان خراسان‌جنوبی توسط رئیس‌کل دادگستری استان تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *