نایبرئیس شورای شهر تهران: ورود قوه قضاییه به موضوع حریم تهران میتواند در پیشبرد کار و رفع اختلافات ساختاری مؤثر باشد
پرویز سروری، نایبرئیس شورای اسلامی شهر تهران، در گفتوگو با میزان با تشریح آخرین وضعیت مدیریت حریم شهر، با اشاره به اینکه پیگیریهای حقوقی موضوع حریم به طور طبیعی بر عهده مجموعه حقوقی شهرداری است، افزود: هرجا نیاز به حمایت شورای شهر باشد، این آمادگی وجود دارد که در قالب ارائه لوایح یا همراهی در روندهای قضایی، از اقدامات شهرداری پشتیبانی شود. موضوع حریم تهران یک مسأله قدیمی و پیچیده است که در دوره استاندار پیشین تا حدودی حلوفصل شده بود و مدیریت کامل حریم به شهرداری واگذار شد، اما با تغییر استاندار این روند متوقف و ساختار هماهنگی بر هم خورد.
سروری ادامه داد: در حال حاضر چالشهای جدی در حوزه حریم وجود دارد و شورای شهر در تلاش است یا وضعیت به چارچوب قبلی بازگردد یا با ورود مجلس، راهحلی پایدار تدوین شود. در برههای، حدود ۵۰ امضا برای پیگیری موضوع در مجلس جمعآوری شده بود، اما تغییرات اخیر و شرایط جدید، روند تعاملات را دشوارتر کرده است.
نایبرئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: اگر قوه قضاییه برای بررسی مجدد موضوع حریم شهر وارد عمل شود و جلسات تخصصی برگزار کند، شورای شهر از این اقدام استقبال خواهد کرد؛ چرا که ورود این قوه میتواند در پیشبرد کار و رفع اختلافات ساختاری مؤثر باشد.
سروری در پایان با اشاره به ابعاد مختلف این مقوله گفت: بخش عمده چالشها ساختاری است و بخش دیگر به سیاستگذاری بازمیگردد که هماکنون در شورای شهر و با همکاری مجلس پیگیری میشود.
وی تأکید کرد: هرگونه اقدام مشترک برای بازگرداندن ثبات به مدیریت حریم تهران نیازمند هماهنگی دقیق دستگاههاست.
انتهای پیام/