صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

«آرامش» حلقه مفقوده جودوی ایران/ ترکیب برنده را عوض نمی‌کنند

۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۸۷۹۳۵
دسته بندی‌: ورزشی ، رزمی
جودو ایران در یکی، دو سال گذشته نتایج بسیار خوبی کسب کرد و در این برهه زمانی حمایت از کادر قبلی و حفظ آرامش می‌تواند باعث ادامه روند موفقیت این رشته شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، جودوی ایران پس از حضور دوباره محمد درخشان در راس فدراسیون به روز‌های طلایی خود بازگشت و مسیر مدال‌آوری را پیدا کرد. درخشش محمد بریمانلو، سعید مولایی و جواد محجوب تحت هدایت محمد منصوری سبب شد تا این رشته که مدت‌ها برای مسئولان ورزش فراموش شده بود، باز هم بر سر زبان‌ها بیفتد.

کسب مدال طلای جهان پس از ۱۳ سال، کسب یک نقره و یک برنز در بازی‌های آسیایی، برای نخستین بار در تاریخ جودو قرار گرفتن در رده نخست رنکینگ جهانی توسط سعید مولایی، کسب چندین مدال در رقابت‌های گرنداسلم تنها بخشی از موفقیت‌های جودوی ایران در یکی، دو سال اخیر بود.

اما دلیل اصلی این موفقیت چه بود؟ بدون تردید آرامشی که محمد درخشان به فدراسیون تزریق کرده بود در کنار مدیریت رضا رودکی در تیم‌های ملی و سرمربیگری محمد منصوری مهمترین عوامل موفقیت جودوی ایران بودند. جایی که دیگر خبری از مصاحبه‌های حاشیه‌ای نبود و همه برای تیم ملی تلاش می‌کردند.

با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد سرپرست جدید این فدراسیون که نهایتا تا پایان سال در این سمت حضور داشته باشد قصد دارد مسیری که تیم قبلی جودو هموار کرده بود را خراب کند و با تصمیمات احساسی خود جودوی ایران را به بیراهه ببرد.

وقتی یک تیم با مدیریت رودکی و هدایت منصوری در مسابقات مختلف نتیجه می‌گیرد چرا باید به تغییر این نفرات آزمون پس داده اصرار کرد؟ وقتی دل ملی‌پوشان جودو با کسانی است که در یکی، دو سال گذشته با آنها کار کردند چرا باید اتحاد این تیم را به هم زد؟

بدون تردید محمدرضا عمادی سرپرست فدراسیون جودو هم برای موفقیت این رشته تلاش می‌کند و قصد دارد در مدت زمان کوتاه حضورش در فدراسیون بهترین تصمیم را برای جودوی ایران بگیرد، اما خود او هم می‌داند جودوی ایران با تصمیمات احاسی راه به جایی نمیبرد.

تیم ملی جودوی ایران قرار است چند روز دیگر در رقابت‌های گرنداسلم پاریس شرکت کند و پس از آن مسابقات به صورت سریالی ادامه خواهد داشت و بهتر است جودوی ایران با همان آرامش قبلی به کار خود ادامه دهد و بدنه تیم ملی جودو دچار تغییرات نشود تا روز‌های خوب جودو ادامه داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *