صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

شهردار تهران: مدیریت خطوط ویژه اتوبوس باید در اختیار مدیریت شهری باشد

۲۶ آذر ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۵:۰۵
کد خبر: ۴۸۷۲۵۹۲
شهردار تهران ضمن بیان اینکه با ارسال نامه‌ای به فرمانده انتظامی کشور، خواستار بازگرداندن مدیریت خطوط ویژه اتوبوس تندرو به مجموعه مدیریت شهری شده‌ایم، گفت: به‌دلیل کمبود نیروی انسانی و دیگر محدودیت‌ها، در حال حاضر بسیاری از خطوط فاقد پوشش کامل هستند.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در برخی از میادین شهر از جمله میدان آزادی، عملیات ترمیم و بازسازی فضای سبز در حال انجام است. در این پروژه‌ها معمولاً میان ۳۰ تا ۷۰ درصد از سطح میدان مورد بازسازی قرار می‌گیرد. در نقاطی که جنبه نمادین بیشتری دارند، روند ترمیم با دقت و حساسیت بالاتری انجام می‌شود.

وی در خصوص آبیاری فضا‌های سبز شهر نیز توضیح داد: شهرداری برای کاهش مصرف آب، از بذر‌هایی استفاده می‌کند که به آبیاری کمتری نیاز دارند؛ به‌گونه‌ای که به‌جای آبیاری روزانه، تنها هفته‌ای یک‌بار آب داده می‌شوند. طی سه سال اخیر، سیاست کلی شهرداری کاهش چشمگیر در میزان آبیاری و حتی حذف تدریجی کاشت چمن‌های پرمصرف بوده است.

شهردار تهران در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد: تهران به حدود ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد. این در حالی است که در چهار سال پیش تنها حدود ۸۶۰ دستگاه فعال در سطح شهر تردد می‌کردند، اما امروز شمار آنها به بیش از ۲۵۰۰ دستگاه فعال رسیده است.

زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش بی‌رویه کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی اظهار داشت: این مجموعه‌ها باید در چارچوب نظام مدیریت شهری فعالیت کنند؛ اما متأسفانه برخی از شرکت‌ها در فرآیند دریافت مجوزها، کمترین هماهنگی را با مدیریت شهری دارند و نوعی خودمختاری در عملکرد آنان مشاهده می‌شود.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرگزاری میزان درخصوص خطوط ویژه اتوبوس‌رانی و واکنش پلیس راهور که مسئولیت نظارت بر این خطوط را عهدار شده است گفت: با ارسال نامه‌ای به سردار رادان، خواستار بازگرداندن مدیریت خطوط ویژه اتوبوس تندرو به مجموعه مدیریت شهری شده‌ایم؛ چرا‌که به‌دلیل کمبود نیروی انسانی و دیگر محدودیت‌ها، در حال حاضر تنها برخی خطوط سریع‌السیر مانند خط یک به‌طور نسبی پوشش داده می‌شوند و بسیاری از خطوط دیگر فاقد پوشش کامل هستند.

وی افزود: این خلأ نظارتی موجب شده است که موتورسیکلت‌ها و دیگر وسایل نقلیه شخصی وارد خطوط ویژه شوند و عملکرد ناوگان اتوبوس‌رانی را مختل کنند. به همین علت درخواست بازگشت کامل کنترل این خطوط به شهرداری تهران به‌صورت رسمی مطرح شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *