صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

دبیر جشنواره فیلم مقاومت: ایجاد و تحکیم سینمایی مبتنی بر مقاومت هدف ماست

۱۸ آبان ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۸:۱۹
کد خبر: ۴۸۶۶۰۲۱
دبیر نوزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با بیان اینکه به دنبال ایجاد و تحکیم سینمایی مبتنی بر مفاهیم مقاومت هستیم، گفت: جنگ تحمیلی دوازده روزه و توفان الاقصی به محورهای قبلی جشنواره مقاومت اضافه شده است.

نشست خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت صبح روز یکشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۴ برگزار شد. در ابتدای این نشست خبری جلال غفاری قدیر  دبیر نوزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای جنگ ۱۲ روزه به‌ویژه سردار سلامی اظهار داشت: جشنواره فیلم مقاومت یک سخنران و یک تئوریسین بزرگ را از دست و توانایی ایشان در تبدیل نظریه مقاومت به هنر بی‌بدیل بود.دبیر جشنواره فیلم مقاومت، غفاری، در اظهارات خود در مکان مقدسی که روزگاری محل حضور و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس بوده است، به اهمیت مقاومت و دفاع مشروع در اندیشه امام خمینی (ره) اشاره کرد. 

وی گفت: امام (ره) درک عمیقی از مفهوم مقاومت داشت و آن را به نظریه‌ای تبدیل کرد که در جمهوری اسلامی ایران پیاده شده و به جهانیان هدیه شده است؛ زندگی با عزت و در پرتو مقاومت و نه گفتن به زورگویان ظالم و کودک‌کش.

غفاری قدیر افزود: امام خمینی (ره) هنر را به عنوان ابزاری برای مقابله با نازیبایی‌ها و بیان حقایق به کار گرفت و این مسئله نوعی بازگشت هنر به مسیر اصلی خود بود.

دبیر جشنواره مقاومت، تصریح کرد: در نگاه مدرن، سینما به ابزاری در خدمت هژمونی قدرت‌های غربی تبدیل شده بود، اما امام با این نگرش مخالفت کرد و سینما را سر و شکل مذهبی داد. 

دبیر جشنواره فیلم مقاومت، در ادامه، اظهار داشت: مفهوم مقاومت به معنای بازگرداندن ریل زندگی و تاریخ به مسیر درست و صحیح است.

وی افزود: این فرآیند تغییر جهت تاریخی پس از حوادثی همچون توفان و ناآرامی‌های اخیر رخ داده است و نباید آن را موضوعی ساده تلقی کرد. 

غفاری قدیر تأکید کرد: مقاومت دارای شخصیت و اهمیت ویژه‌ای است که باید درک شود و این مفهوم پایه و اساس حرکت‌های تاریخی و سیاسی در منطقه به شمار می‌رود. 

مسئله مقاومت فلسطین پایان‌ناپذیر است 

دبیر جشنواره فیلم مقاومت، همچنین بر اهمیت مسئله فلسطین گفت: امروز موضوع مقاومت حماس پایان‌ناپذیر است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

افزود: جشنواره فیلم مقاومت، به عنوان اولین فستیوال سینمایی که به موضوع جنگ و مقاومت اختصاص یافته با پیام صریح نابودی رژیم اشغالگر قدس و حمایت از نهضت جهانی فلسطین برگزار شد. 

غفاری قدیر همچنین به اهمیت منطقه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این منطقه تنها یک نقطه جغرافیایی نیست بلکه دارای پیشینه تاریخی و سیاسی قابل توجهی است. وی افزود که بخش‌هایی از خلیج فارس خارج از مرز‌های دریایی کشور بوده و تحت نفوذ و دخالت‌های آمریکا قرار دارد، اما جشنواره فیلم مقاومت به خوبی توانسته است این مسائل را در بستر فرهنگی و هنری مطرح کند. 

دبیر جشنواره مقاومت ادامه داد: این جشنواره پیام مقاومت و حقانیت فلسطین را به جهان منتقل کرده و همچنان در مسیر حمایت از مظلومان و مقابله با زورگویان ادامه خواهد داد. 

دبیر جشنواره فیلم مقاومت اظهار داشت: مسئله مقاومت و فلسطین ریشه‌های تاریخی عمیقی دارد و از اواخر قرن نوزدهم (دوره ۱۸۰۰ میلادی) شکل گرفته است. وی افزود که این مسئله به شکل ناگهانی و بدون پشتوانه تاریخی نیست و در طول زمان تحولات و تکانه‌های مختلفی بر آن تأثیر گذاشته است. 

وی در ادامه اظهارات خود پیرامون مسئله فلسطین و تحولات اخیر گفت: مسئله فلسطین یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین موضوعات جهان است که همواره مورد توجه بزرگان و نخبگان بین‌المللی قرار داشته است.

وی افزود: جشنواره فیلم مقاومت، با سابقه دوازده سال روایتگری این مسئله، تلاش دارد تا به شکلی مستمر و دقیق این جنگ‌ها و مقاومت‌ها را به تصویر بکشد. 

غفاری قدیر با اشاره به جنگ دوازده روزه اخیر فلسطین آن را نقطه عطفی در مقابله با هجمه‌های آمریکا و استرالیا دانست و تأکید کرد: این جنگ، شکست و دستپاچگی این کشور‌ها را به دنبال داشت. 

وی افزود: موشک‌هایی که توسط جوانان فلسطینی ساخته شده‌اند، توانستند قدرت‌های بزرگ را به چالش بکشند و این پیام مقاومت تا سال‌ها در ذهن دشمنان باقی خواهد ماند. 

دبیر جشنواره همچنین از هنرمندان و فعالان فرهنگی دعوت کرد تا در جشنواره امسال که به روایت جنگ دوازده روزه اختصاص دارد، حضور یابند و این رویداد مهم را به صورت گسترده به نمایش بگذارند.لازم است اتفاقات پس از توفان الاقصی و محاصره غزه را به دقت بررسی و درک کنیم تا بتوانیم تصویر واقعی مقاومت را به جهانیان نشان دهیم. 

تبدیل نظریه مقاومت از چارچوب ایدئولوژیک به دکترین استراتژیک بازدارنده 

دبیر جشنواره فیلم مقاومت، در ادامه تأکید کرد: جنگ‌های اخیر نشان داد نظریه مقاومت فراتر از یک چارچوب ایدئولوژیک یا مذهبی است و به یک الگوی استراتژیک بازدارنده و نامتقارن تبدیل شده است که مورد مطالعه و توجه جامعه آکادمیک جهان قرار گرفته است. 

وی افزود: این جنگ‌ها مقاومت را از یک رویکرد صرفاً سلفی و واکنشی به یک دکترین فعال و بازدارنده در منطقه بدل کرده است و تمامی قدرت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح را به نمایش گذاشته است که توانسته‌اند دشمنان را به چالش بکشند. 

غفاری قدیر تأکید کرد: به دنبال جنگ دوازده روزه و مقاومت مقتدرانه ایران و نیرو‌های مسلح این کشور، وزن علمی و عملی نظریه مقاومت به عنوان یک نظریه مهم در امنیت منطقه، جنگ‌های نیابتی و بازدارندگی منطقه‌ای و فراملی تغییر کرده است. وی افزود که جهان به اهمیت این تحول استراتژیک پی برده و آن را به عنوان یک پل مهم در معادلات منطقه‌ای می‌شناسد. 

 همگرایی ملت‌ها و تأیید حقانیت مقاومت فلسطین 

دبیر جشنواره فیلم مقاومت با اشاره به پیروزی بزرگ ایران در جنگ 12، تاکید کرد: این اتفاق مهم، نقطه عطفی در همگرایی ملت‌ها با مقاومت و لحظه‌ای تاریخی در مسیر پیروزی ایران بود. وی افزود که این جنگ حقانیت آرمان‌های ما را به جهانیان ثابت کرد و مقاومت فلسطین را به صدر مباحث بین‌المللی آورد. 

غفاری قدیر تصریح کرد: درک عمیقی که امام خمینی (ره) از مسئله فلسطین داشت، باعث شد این موضوع به یکی از پایه‌های اصلی سیاست جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود. وی گفت این پیروزی بزرگ، حاصل هزینه‌ها و فداکاری‌های ملت ایران بود که با مقاومت مردمی رقم خورد. 

دبیر جشنواره همچنین به نقش رسانه‌های اجتماعی در جهان اشاره کرد و گفت: این رسانه‌ها، به‌ویژه شبکه‌های مجازی، به سرعت پیام مقاومت را منتشر کردند و نشان دادند که مقاومت تنها یک بازیگر نظامی نیست، بلکه یک هویت سیاسی مردمی است که در فضای رسانه‌ای جهانی تاثیرگذار است. 

سینمای مقاومت فراتر از فیلم و سینما

دبیر جشنواره فیلم مقاومت، غفاری، با تأکید بر اهمیت درک صحیح از مفهوم مقاومت، اظهار داشت که مردم عزیز ما با آرمانخواهی اسلامی مقاومت تلفیق شده‌اند و این موضوع دلیل اصلی همگرایی و یک‌دلی ملت است. وی افزود که سینمای مقاومت نباید صرفاً به عنوان یک فیلم یا هنر سینمایی دیده شود، بلکه باید به عنوان تجلی درک درست از مقاومت و نظریه مقاومت تلقی شود. 

غفاری قدیر داد: مسیر پیش رو، ایجاد و تحکیم یک صنعت سینمایی مبتنی بر مفاهیم مقاومت است که بتواند پیام و ارزش‌های این حرکت عظیم را به درستی به تصویر بکشد.

وی از دانشگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی خواست تا در این مسیر همراه و همیار باشند تا سینمای مقاومت به جایگاه واقعی خود دست یابد. 

دبیر جشنواره فیلم مقاومت، با اشاره به تأثیر پدیده‌های اجتماعی و سیاسی در منطقه، اظهار داشت: زمانی که چنین اتفاقات مهمی در منطقه رخ می‌دهد، طبیعی است که هنرمندان بسیاری در کشور انگیزه پیدا کنند تا آثار هنری مرتبط خلق کنند. 

وی با تاکید بر مقاومت اسلامی و اندیشه مقدسی که در این مسیر بازیابی و بازسازی می‌شود را مسیر  روشنی توصیف کرد که باطل را از خود متمایز می‌کند.

وی همچنین افزود: مقاومت تمدنی به معنای حفظ استقلال فرهنگی، علمی و رسانه‌ای است که قرن‌ها برای آن تلاش شده و امروز با افتخار به یاد شهدای بزرگی، چون شهید حاجی‌زاده، شهید سلامی و شهید محمود باغیری ادامه می‌یابد. 

دبیر نوزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، در بخش دیگری از اظهارات خود، عنوان کرد: پس از برگزاری جشنواره، تلاش شده است تا این رویداد مهم دچار تعطیلی یا وقفه نشود، برخلاف بسیاری از جشنواره‌های دیگر که پس از برگزاری به حالت تعلیق درمی‌آیند. برگزاری مستمر جشنواره و تعیین زمان مناسب برای دوره‌های بعدی، از اولویت‌های برنامه‌ریزی این دوره بوده است. 

غفاری قدیر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط تیم برگزارکننده گفت: این تلاش‌ها در جهت حفظ روند مستمر جشنواره و جلوگیری از توقف آن بوده است و این مسئله اهمیت ویژه‌ای در حوزه سینمای مقاومت دارد. وی همچنین اشاره کرد که با وجود نگرانی‌هایی درباره کاهش آثار ارائه شده، اتفاقات اخیر نشان داده است که این نگرانی‌ها بی‌مورد بوده و استقبال خوبی از جشنواره وجود دارد. 

این مقام مسئول اضافه کرد: در دوره جدید جشنواره، محور‌های موضوعی از ۱۸ به ۱۹ محور افزایش یافته که محور جدید به جنگ دوازده روزه فلسطین اختصاص یافته است. وی افزود که فیلم‌های متعددی در این موضوعات تهیه و ارائه شده است که شامل فیلم‌های بلند، کوتاه، مستند و داستانی می‌شود. 

غفاری قدیر خاطرنشان کرد: هنرمندان و تولیدکنندگان آثار سینمایی مرتبط با مقاومت، با انگیزه و تلاش فراوان در حال آماده‌سازی آثار خود برای جشنواره هستند و تماس‌های متعددی از سوی آنها دریافت شده که نشان‌دهنده اشتیاق و امیدواری برای حضور در این رویداد فرهنگی است. 

دبیر جشنواره فیلم مقاومت با اشاره به ادوار گذشته این رویداد افزود: بخش عمده تولیدات جشنواره به آثار مستند اختصاص داشت و مستندسازان نقش برجسته‌ای در این حوزه ایفا می‌کردند. با این حال، در سال‌های اخیر شاهد تغییر و تحولی چشمگیر بوده‌ایم که هنرمندان داستان‌پرداز نیز به جمع فعالان عرصه مقاومت پیوسته‌اند و با استفاده از زبان درام، قصه‌های مقاومت، دفاع مشروع و موضوع فلسطین را به تصویر می‌کشند. 

غفاری قدیر ادامه داد: این روند موجب غنای محتوایی جشنواره شده و آثار داستانی با کیفیت بالا در کنار مستند‌ها حضور پررنگی پیدا کرده‌اند. غفاری این حضور فعال را نشانه‌ای از تحول و توسعه جشنواره دانست و گفت که فیلمسازان عزیز با علاقه و حساسیت بسیاری به پیگیری موضوع مقاومت می‌پردازند و افتخار می‌کنند که آثارشان در جشنواره به نمایش گذاشته شود. 

دبیر جشنواره مقاومت همچنین به توسعه شبکه‌های استانی جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: در دوره هجدهم، بیش از ۲۰ استان در برگزاری برنامه‌های مرتبط با جشنواره مشارکت داشتند و امسال این تعداد به ۳۰ استان و سراسر کشور افزایش خواهد یافت. وی از حمایت هنرمندان و مجموعه‌های سینمایی در این زمینه قدردانی کرد و تأکید کرد که اجرای مردمی جشنواره از جمله برنامه‌های مهم و مورد توجه است که با جدیت پیگیری می‌شود. 

وی با اشاره به برگزاری موفق این رویداد سینمایی در کشور عراق گفت: این رویداد با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است و آثار متعددی از کشور‌های مختلف به ویژه ایران در آن حضور داشتند. بیش از ۵۰ اثر از ایران در این جشنواره ارائه شده است که نشان‌دهنده ظرفیت بالای سینمای مقاومت است. 

غفاری همچنین از تلاش برای برگزاری هفته‌ها و مراسم‌هایی با محوریت فیلم مقاومت و موضوع فلسطین در کشور‌های مختلف خبر داد و گفت: مذاکراتی برای برگزاری این رویداد‌ها در کشور‌های هدف انجام شده است. وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری تیم‌های ایرانی و فرصت‌های موجود، بتوان این برنامه‌ها را به شکل گسترده‌تری در سطح بین‌المللی برگزار کرد. 

دبیر جشنواره مقاومت تأکید کرد: بخش بین‌المللی جشنواره به صورت جداگانه داوری نمی‌شود و آثار ارائه شده در کنار آثار داخلی به رقابت می‌پردازند، زیرا ماهیت جشنواره فراتر از تقسیم‌بندی‌های داخلی و بین‌المللی است. وی افزود که این جشنواره می‌تواند به عنوان رویدادی منطقه‌ای و بین‌المللی شناخته شود و در آینده امکان برگزاری آن در کشور‌های دیگر نیز وجود دارد، به شرطی که شرایط مناسب فراهم شود. 

غفاری در پایان ابراز امیدواری کرد که پس از پیروزی فلسطین عزیز، این جشنواره بتواند به عنوان یک رویداد اصلی و معتبر در سطح منطقه و جهان برگزار شود و پیام مقاومت را به صورت گسترده‌تری منتقل کند و نهایتا گفت: این قول را می‌دهم که چنانچه روزی جبهه مقاومت به پیروزی برسد، این رویداد مهم را در قدس شریف برگزار خواهیم کرد. 

استقبال بی‌سابقه آثار داخلی و خارجی از نوزدهمین جشنواره فیلم مقاومت 

در ادامه محمدعلی شجاعی فرد قائم مقام دبیر نوزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در نشست خبری اعلام کرد: این دوره از جشنواره با ثبت نزدیک به ۴۰۰ اثر متنوع از جمله مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن و ۹۰ اثر بلند داستانی، رکورد جدیدی در تاریخ جشنواره به ثبت رسانده است. وی همچنین از راه‌اندازی میز کشور‌های مختلف و گسترش شبکه توزیع مردمی فیلم‌ها خبر داد و تأکید کرد که جشنواره امسال به صورت دائمی و سالانه برگزار خواهد شد. 

شجاعی فرد با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد آثار ارسالی گفت: توقع کمیت برای جشنواره وجود داشت، اما شاهد یک شگفتانه بزرگ بودیم؛ ما تقریباً بین ۳۱۳ تا ۴۰۰ اثر در قالب‌های مختلف مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن دریافت کردیم و همچنین ۹۰ اثر بلند داستانی که نزدیک به ۳۰ اثر در بخش رقابتی حضور دارند. 

وی افزود: این دوره جشنواره با بیش از هزار اثر بین‌المللی مواجه بود که حاصل خلاقیت و تلاش کمیته بین‌الملل و راه‌اندازی میز کشور‌های مختلف است. فراخوان‌ها به صورت تخصصی در کشور‌های مختلف توزیع شد و برخی از تولیدات بعد از فراخوان نیز به دست ما رسید که بعضی از آنها به صورت اکران خصوصی در جشنواره نمایش داده شدند. 

قائم مقام جشنواره با اشاره به ابتکار راه‌اندازی شبکه توزیع مردمی بیان کرد: این شبکه از جشنواره هجدهم فعال شده و همچنان اکران‌های خود را به مناسبت‌های مختلف ادامه می‌دهد. همچنین جشنواره از سال گذشته به صورت دائمی و هرساله در سوم خرداد برگزار خواهد شد. 

وی با تأکید بر اهمیت گسترش رسانه‌ای و ارتباطات بین‌المللی جشنواره گفت: امسال حوزه رقابتی بین‌المللی شامل فیلم‌های بلند، کوتاه و مستند است و آثار داخلی و خارجی در کنار هم به رقابت می‌پردازند. استقبال از کشور‌های فراتر از حوزه مقاومت برای ما بسیار حیرت‌انگیز بوده است. 

قائم مقام دبیر جشنواره در پایان از آغاز ثبت‌نام آثار از اول آذر ماه خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام تا سی‌ام بهمن است و فیلم‌های سینمایی تا بیستم اسفند فرصت ارسال آثار دارند. افتتاحیه جشنواره از هفتم اردیبهشت برگزار خواهد شد و اختتامیه نیز در سوم خرداد خواهد بود. مکان برگزاری جشنواره متعاقباً اعلام می‌شود. 

وی تأکید کرد که جشنواره با هدف جریان‌سازی و اثرگذاری در حوزه سینمای مقاومت مسیر خود را یافته و امیدوار است این مسیر با همکاری هنرمندان و رسانه‌ها گسترش یابد. 

شجاعی فرد تاکید کرد: داوران اصلی جشنواره کاملاً مستقل هستند و هیچ‌گونه دخالتی در فرآیند داوری ندارند. در تمامی مراحل برگزاری جشنواره، تلاش شده است تا با همکاری و مشارکت هنرمندان و فیلمسازان، داوری به صورت عادلانه و شفاف انجام شود. امیدواریم برگزاری سالانه جشنواره به کیفیت و تعداد آثار آسیبی وارد نکند. به نظر من، موضوع مقاومت یک مسئله فراگیر است و فیلم‌سازی در این حوزه نیز به همان اندازه گسترش یافته است، بنابراین خلأ در تولید آثار مرتبط وجود نخواهد داشت. این روند می‌تواند نقطه عطفی باشد که با همکاری شما عزیزان به موفقیت‌های بیشتری دست خواهیم یافت. 

قائم مقام دبیر نوزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در نشست خبری اعلام کرد: این دوره از جشنواره با ثبت نزدیک به ۴۰۰ اثر متنوع از جمله مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن و ۹۰ اثر بلند داستانی، رکورد جدیدی در تاریخ جشنواره به ثبت رسانده است. وی همچنین از راه‌اندازی میز کشور‌های مختلف و گسترش شبکه توزیع مردمی فیلم‌ها خبر داد و تأکید کرد که جشنواره امسال به صورت دائمی و سالانه برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد آثار ارسالی گفت: توقع کمیت برای جشنواره وجود داشت، اما شاهد یک شگفتانه بزرگ بودیم؛ ما تقریباً بین ۳۱۳ تا ۴۰۰ اثر در قالب‌های مختلف مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن دریافت کردیم و همچنین ۹۰ اثر بلند داستانی که نزدیک به ۳۰ اثر در بخش رقابتی حضور دارند. 

شجاعی فرد ادامه داد: این دوره جشنواره با بیش از هزار اثر بین‌المللی مواجه بود که حاصل خلاقیت و تلاش کمیته بین‌الملل و راه‌اندازی میز کشور‌های مختلف است. فراخوان‌ها به صورت تخصصی در کشور‌های مختلف توزیع شد و برخی از تولیدات بعد از فراخوان نیز به دست ما رسید که بعضی از آنها به صورت اکران خصوصی در جشنواره نمایش داده شدند. 

قائم مقام جشنواره مقاومت با اشاره به ابتکار راه‌اندازی و شبکه توزیع مردمی بیان کرد: این شبکه از جشنواره هجدهم فعال شده و همچنان اکران‌های خود را به مناسبت‌های مختلف ادامه می‌دهد. همچنین جشنواره از سال گذشته به صورت دائمی و هرساله در سوم خرداد برگزار خواهد شد. 

وی با تأکید بر اهمیت گسترش رسانه‌ای و ارتباطات بین‌المللی جشنواره گفت: امسال حوزه رقابتی بین‌المللی شامل فیلم‌های بلند، کوتاه و مستند است و آثار داخلی و خارجی در کنار هم به رقابت می‌پردازند. استقبال از کشور‌های فراتر از حوزه مقاومت برای ما بسیار حیرت‌انگیز بوده است. 

قائم مقام دبیر جشنواره مقاومت در پایان از آغاز ثبت‌نام آثار از اول آذر ماه خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام تا سی‌ام بهمن است و فیلم‌های سینمایی تا بیستم اسفند فرصت ارسال آثار دارند. افتتاحیه جشنواره از هفتم اردیبهشت برگزار خواهد شد و اختتامیه نیز در سوم خرداد خواهد بود. مکان برگزاری جشنواره متعاقباً اعلام می‌شود. 

وی تأکید کرد: جشنواره با هدف جریان‌سازی و اثرگذاری در حوزه سینمای مقاومت مسیر خود را یافته و امیدوار است این مسیر با همکاری هنرمندان و رسانه‌ها گسترش یابد. 

شجاعی فرد در پایان گفت: داوران اصلی جشنواره کاملاً مستقل هستند و هیچ‌گونه دخالتی در فرآیند داوری ندارند. در تمامی مراحل برگزاری جشنواره، تلاش شده است تا با همکاری و مشارکت هنرمندان و فیلمسازان، داوری به صورت عادلانه و شفاف انجام شود. امیدواریم برگزاری سالانه جشنواره به کیفیت و تعداد آثار آسیبی وارد نکند. به نظر من، موضوع مقاومت یک مسئله فراگیر است و فیلم‌سازی در این حوزه نیز به همان اندازه گسترش یافته است، بنابراین خلأ در تولید آثار مرتبط وجود نخواهد داشت. این روند می‌تواند نقطه عطفی باشد که با همکاری شما عزیزان به موفقیت‌های بیشتری دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *