صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

تجریش؛ دوست‌داشتنی‌ترین ایستگاه مترو تهران

۰۶ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۰:۱۷
کد خبر: ۴۸۶۳۹۳۷
مسابقه مردمی «ایستگاه دوست‌داشتنی» با مشارکت بیش از ۲۰ هزار شهروند تهرانی به کار خود پایان داد و ایستگاه تجریش با بیشترین رأی، عنوان دوست‌داشتنی‌ترین ایستگاه پایتخت را از آن خود کرد. ایستگاه‌های تئاتر شهر و میدان حضرت ولیعصر (عج) در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، هادی زند رویداد «ایستگاه دوست‌داشتنی» را یکی از گسترده‌ترین و پرمخاطب‌ترین نظرسنجی‌های مردمی در حوزه حمل‌ونقل عمومی پایتخت خواند و گفت: این کمپین تنها یک رای‌گیری ساده نبود، بلکه فرصتی برای شنیدن مستقیم صدای مسافران و درک دلایل تعلق خاطر آنان به شبکه مترو فراهم آورد. حجم و کیفیت داده‌های به دست آمده، از پشتوانه علمی و آماری قابل اتکا برخوردار است و می‌تواند نقشه راهی برای ارتقای کیفیت خدمات و برنامه‌ریزی‌های آتی باشد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به نتایج این رقابت افزود: ایستگاه تجریش با کسب ۱۹۸۷ رأی (۹.۵ درصد از کل آرا) به عنوان دوست‌داشتنی‌ترین ایستگاه انتخاب شد. ایستگاه تئاتر شهر با ۱۶۲۹ رأی (۷.۸ درصد) در رتبه دوم و ایستگاه میدان حضرت ولیعصر (عج) با ۱۵۲۳ رأی (۷.۳ درصد) در رتبه سوم قرار گرفتند.

به گفته زند، در این مسابقه نزدیک به ۴۵ هزار دلیل از سوی شرکت‌کنندگان برای انتخاب ایستگاه‌ها ثبت شد که دسترسی آسان به مقاصد روزمره مانند محل کار، خانه و مراکز خرید با ۴۲.۵ درصد، تمیزی و نظم ایستگاه با ۳۴.۱ درصد و وجود خاطرات شخصی و دلایل عاطفی با ۲۹ درصد، سه عامل اصلی و کلیدی در انتخاب ایستگاه‌های دوست‌داشتنی بوده است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران تصریح کرد: نتایج مسابقه نشان می‌دهد که برای مسافران، مترو تنها یک وسیله حمل‌ونقل نیست، بلکه فضایی است که تجربه روزمره، راحتی و خاطرات شخصی را شکل می‌دهد. عواملی مانند وجود پله‌برقی، آسانسور، امکانات مناسب و رفتار مطلوب کارکنان نیز نقش بسزایی در انتخاب ایستگاه‌ها دارند.

به گفته وی این کمپین با جمع‌آوری نظرات ۲۰،۸۸۲ شهروند و ثبت ۴۴،۶۹۵ داده کیفی، به نرخ مشارکتی معادل ۱.۲۳ درصد از مسافران روزانه مترو دست یافت. این شاخص در مقایسه با استاندارد‌های جهانی کمپین‌های تعاملی، در محدوده‌ای کاملاً قابل قبول قرار دارد و از نظر مقیاس و حجم داده با نمونه‌های موفق جهانی قابل قیاس است. همچنین، عمق تعامل شرکت‌کنندگان، با میانگین ۲.۱۴ دلیل ارائه شده به ازای هر پاسخ، نشان‌دهنده تعامل عمیق و کیفیت بالای داده‌ها و اصالت بازخورد‌های جمع‌آوری‌شده است.

زند در پایان گفت: اجرای چنین رویداد‌های تعاملی نمونه‌ای موفق از توجه مترو به تجربه سفر مسافران و ارتقای کیفیت خدمات است و تعهد شرکت به ارائه خدمات مناسب برای تمامی شهروندان را برجسته می‌کند. گفتنی است به پاس همراهی و مشارکت ارزشمند شهروندان، به ۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان در این مسابقه به قید قرعه، کارت بلیت مترو اهدا شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *