صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

معاون اقتصادی سازمان بازرسی از اداره کل امور مالیاتی غرب تهران بازدید کرد

۳۰ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۸۶۲۹۰۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور از اداره کل امور مالیاتی غرب تهران واقع در وردآورد بازدید و بر لزوم تقویت آموزش نیرو‌ها و ارتقای رضایت مراجعین تاکید کرد.

ستار شیرعالی معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور به همراه بازرس کل امور اقتصادی و دارایی و سربازرس مالیاتی سازمان در بازدید میدانی از واحد مالیاتی حوزه اصناف، در اداره کل امور مالیاتی غرب تهران حضور یافت و در گفت‌و‌گو با کارکنان و مراجعین مجموعه چندین محور عمده را مورد تأکید قرار داد.

وی با تاکید بر اهمیت رضایت مردم، خواستار توجه جدی به مشکلات مودیان و تسهیل فرایند‌ها برای مراجعین شد.

شیرعالی گفت: همه ما کارگزاران نظام هستیم و عملکرد واحد‌های مالیاتی باید در خدمت مردم و منطبق با حقوق قانونی آنها باشد.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور خواستار مراقبت ویژه از پرونده‌های مودیان و جلوگیری از تخلفات شد.

شیرعالی ضرورت آموزش نیروی انسانی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: ممیز‌ها و سرممیز‌ها باید آموزش ببینند تا فرایند‌های مالیاتی به‌صورت حرفه‌ای و مطابق استاندارد‌های دادرسی مالیاتی اجرا شوند.

وی تأکید کرد: امور مالیاتی یک کار حرفه‌ای است؛ شامل دادرسی مالیاتی یا مختومه کردن پرونده‌های مالیاتی و آموزش، کلید ارتقای کیفیت این فرایندهاست.

در بخش دیگری از بازدید، معاون سازمان بازرسی خواستار مبارزه جدی با فساد‌های احتمالی شد و بر «جلوگیری از هرگونه روابط غیرمتعارف بین مؤدی و یا افراد مرتبط با مؤدی با مأمورین مالیاتی (کارچاق‌کنی‌ها)» تاکید کرد.

وی همچنین اظهار کرد: باید اقداماتی در جهت جلب هرچه بیشتر رضایت مردم به کار بگیریم و به مردم کمک کنیم تا اعتماد عمومی به نظام مالیاتی افزایش یابد.

بازرس کل امور اقتصادی و دارایی و سربازرس گروه امور مالیاتی سازمان نیز در همراهی با شیرعالی بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، ارتقای شفافیت و بهبود سازوکار‌های شکایات مردمی تاکید کردند.

در پایان این بازدید، مقرر شد مسئولان ذی‌ربط، برنامه‌های آموزشی و بازنگری در فرآیند‌های رسیدگی را در دستور کار قرار دهند تا هم کیفیت خدمات به مودیان ارتقا یابد و هم از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *