صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

معاون برنامه‌ریزی دادگستری لرستان: دفاتر خدمات قضایی، پل ارتباطی مردم با عدالت هستند

۲۱ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵:۰۶
کد خبر: ۴۸۶۱۳۰۱
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی، فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل لرستان بر نقش کلیدی دفاتر خدمات قضایی به عنوان پل ارتباطی مردم با عدالت و ضرورت رعایت اصول حرفه‌ای در ارائه خدمات تأکید کرد.

جلسه‌ای با حضور سید احمد موسوی؛ معاون قضایی، فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل لرستان و مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان برگزار شد.

در این نشست که با هدف بررسی روند ارائه خدمات قضایی، ارتقای کیفیت پاسخ‌گویی و هم‌افزایی بیشتر میان دفاتر خدمات و مجموعه قضایی استان تشکیل شد، معاون برنامه‌ریزی دادگستری ضمن تأکید بر نقش مهم دفاتر خدمات در تسهیل دسترسی مردم به عدالت، خواستار رعایت دقیق ضوابط، حفظ کرامت ارباب‌رجوع و تسریع در فرآیند‌های اداری شد.

سید احمد موسوی بیان کرد: دفاتر خدمات قضایی در خط مقدم ارتباط با مردم و ارائه خدمات قضایی قرار دارند. نقش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در تسهیل دسترسی مردم به عدالت، کاهش مراجعات حضوری و ارتقای رضایتمندی عمومی، نقشی بی‌بدیل و راهبردی است.

معاون قضایی، فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل لرستان ادامه داد: در مسیر برنامه‌ریزی کلان دادگستری استان، یکی از اولویت‌های اصلی ما، توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیک، ارتقای کیفیت پاسخ‌گویی و نظارت دقیق بر فرآیند‌های ارائه خدمات است. دفاتر خدمات قضایی، بازوی اجرایی این اهداف و پل ارتباطی مردم با عدالت هستند و انتظار می‌رود با رعایت اصول حرفه‌ای، دقت در امور و تعامل سازنده با مراجعان، به تحقق عدالت الکترونیک کمک کنند.

موسوی تصریح کرد: از مدیران دفاتر خدمات قضایی انتظار داریم نکاتی را مد نظر قرار دهند ۱- نسبت به آموزش مستمر کارکنان خود اهتمام ورزند ۲- در مواجهه با ارباب‌رجوع، اخلاق حرفه‌ای و کرامت انسانی را سرلوحه قرار دهید ۳- در انتقال مشکلات و پیشنهاد‌ها به دادگستری استان، فعال و مسئولانه عمل کنید ۴- در اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید، دقت و هماهنگی لازم را داشته باشید.

وی افزود: ما در معاونت برنامه‌ریزی، خود را موظف می‌دانیم که ضمن حمایت از دفاتر، زمینه‌های ارتقای عملکرد، رفع موانع و بهبود فرآیند‌ها را فراهم آوریم. تعامل دو سویه، شفافیت و هم‌افزایی، کلید موفقیت ما در مسیر تحول قضایی است.

گفتنی است در این جلسه، مسائل و چالش‌های دفاتر خدمات قضایی در حوزه‌های فنی، اجرایی و ارتباط با مراجع قضایی مورد بررسی قرار گرفت و راهکار‌هایی برای بهبود عملکرد و افزایش رضایتمندی مردم ارائه شد.

در پایان، معاون قضایی، فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل لرستان از تلاش‌های مدیران دفاتر خدمات قضایی استان قدردانی کرد و بر استمرار جلسات هم‌اندیشی و نظارت مستمر بر عملکرد دفاتر تأکید کرد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *