صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

پرتاب ماهواره منافاتی با قطعنامه‌های سازمان ملل ندارد

۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹:۲۴
کد خبر: ۴۸۶۱۱۳
دسته بندی‌: سیاست
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارتقای زیرساخت‌های اساسی کشور در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کند تا بتواند در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.
به گزارش گروه سیاسی ، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پرتاب ماهواره‌های ایرانی هیچ منافاتی با قطعنامه‌های سازمان ملل ندارد و کاملاً غیر نظامی است.

بهرام قاسمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره اظهارات اخیر مقامات آمریکایی و فرانسوی مبنی بر تعارض پرتاب ماهواره‌های ایرانی با قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل، گفت: سخنان بی جا و بی ربط وزیر خارجه آمریکا و مقامات فرانسوی را قویا محکوم می‌کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در صحنه فناوری فضایی روی پای خود ایستاده است و در جهت رشد و توسعه کشور و استفاده بهینه از مزایای صنعت فضایی با تکیه بر توان ملی و امکانات بومی خود این راه را با جدیت و تمام توان ادامه خواهد داد.

قاسمی گفت: خوشبتانه دیروز گام بلندی در دو مرحله برداشتیم و توانستیم به پیشرفت‌های بسیار بزرگی نائل شویم البته در مرحله سوم با مشکلاتی مواجه شدیم که با شفافیت اعلام کردیم.


سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: این مشکلات در حوزه صنایع فضایی بسیار طبیعی است و بسیاری از قدرت‌های بزرگ که دهه‌ها روی چنین طرح‌هایی کار می‌کنند نیز گهگاهی در پرتاب ماهواره با مشکلات فنی و جزئی مواجه می‌شوند که با تلاش ایرانی‌ها در آینده‌ای نه چندان دور این مشکلات نیز برطرف می‌شود.

وی افزود: اقدام ایران در پرتاب ماهواره هیچ منافاتی با هیچ کدام از قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد و این سخن برخی مقامات اروپایی و آمریکایی بی جاست.

قاسمی گفت: متاسفانه برخی در جهان از پیشرفت‌های علمی ایران نگرانند، گرچه دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و این موضع گیری‌ها صرفا در راستای ایران هراسی شکل می‌گیرد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارتقای زیرساخت‌های اساسی کشور در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کند تا بتواند در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

قاسمی افزود: کاربرد این نوع ماهواره‌ها کاملا روشن و غیر نظامی و در حوزه مسائل هواشناسی و تغییرات اقلیمی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *