صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

اجرای طرح قاضی در مدرسه در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر است 

۱۹ مهر ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۲:۴۴
کد خبر: ۴۸۶۰۹۵۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: بر اساس داده‌های آماری به نظر می‌رسد طرح «قاضی در مدرسه» و همچنین طرح نماد از جمله برنامه‌های موفقیت آمیزی هستند که توانسته‌اند نقشی سازنده و راهگشا در کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی داشته باشند و یقینا تداوم اجرای آنها برای تحقق اهداف پیش بینی شده بسیار مؤثر خواهد بود.  

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در نشست مشترک مسئولان قضایی با مدیران آموزش و پرورش که به مناسبت افتتاح طرح قاضی در مدرسه طی سال جاری، برگزار شد؛ اجرای طرح «قاضی در مدرسه» را اقدامی ارزشمند و واجد آثار و منافع چندجانبه بین دستگاه قضایی و آموزش و پرورش و دارای پیامد‌های مثبت و برکات مفید و مؤثر برشمرد و اظهار کرد: مدرسه بعنوان یک نهاد تعلیمی و تربیتی بعد از نهاد خانواده، بعنوان کانون مهم شکل‌گیری ابعاد شخصیتی دانش‌آموزان و آینده‌سازان جامعه به شمار می‌رود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح قاضی در مدرسه در ۵۳ مدرسه و با مشارکت تعداد ۲ هزار و ۳۰۴ دانش آموز طی سال گذشته، گفت: بر اساس داده‌های آماری به نظر می‌رسد طرح «قاضی در مدرسه» و همچنین طرح نماد از جمله برنامه‌های موفقیت آمیزی هستند که توانسته اند نقشی سازنده و راهگشا در کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی داشته باشند و یقینا تداوم اجرای آنها برای تحقق اهداف پیش بینی شده بسیار مؤثر خواهد بود. 

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر برخی از اطفال؛ به علت ارتکاب جرم در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شوند؛ از این‌رو، آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم حقوقی، مباحث قانونی و ماهیت جرایم و عوامل زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی امری کاملا ضروری است.

 سیدجواد ایلالی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست ضمن تأکید مضاعف بر ضرورت توجه ویژه به آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش برخی از آسیب‌ها و ارتکاب بعضی از جرایم در سنین پایین‌تر، لازم است این موضوعات به‌صورت کارشناسی، مورد کنکاش و تحلیل قرار گیرد و از طرفی مبانی مؤثر در بروز آن بطور مصداقی نیز ریشه یابی و بررسی شود.

ایلالی اظهار کرد: مدیران و معلمان مدارس باید آسیب‌های مبتلا به دانش‌آموزان را احصاء و شناسایی کنند و در راستای کاهش این آسیب‌ها، از ظرفیت‌هایی که در قالب طرح‌های یاد شده، عمدتا بر پایه طرح‌های مشترک قوه قضاییه و آموزش و پرورش مبتنی است؛ بهره‌برداری کنند.

متقیان، مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه با اشاره به نتایج مثبت اجرای طرح‌های قاضی در مدرسه و نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان طی سال گذشته، آمادگی کامل مجموعه آموزش و پرورش را برای تداوم و اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها در مدارس استان اعلام کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *