صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

وزیر آموزش و پرورش: هویت ملی، دینی و رشد علمی در گرو توجه بیشتر به دوره تعلیم و تربیت کودک است 

۱۲ مهر ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۵:۴۷
کد خبر: ۴۸۵۹۷۶۱
وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه دوره پیش دبستانی «طلایی‌ترین دوره تربیت یک انسان» است، گفت: اگر می‌خواهیم نگرانی‌های خود در حوزه هویت ملی، دینی و رشد علمی را برطرف کنیم، چاره‌ای جز توجه بیشتر به دوره تعلیم و تربیت کودک نداریم.

آیین جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش‌دبستانی صبح امروز، شنبه دوازدهم مهر ۱۴۰۴، در دبستان دخترانه شهید رستمی شهرستان قدس برگزار شد.

در این مراسم، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به برنامه‌های شاد و فضای مفرح تدارک دیده شده، این اقدام را حامل پیامی مهم دانست و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دوره‌های تعلیم و تربیت، دوره کودکی است. اگر این دوره با کیفیت باشد، به طور طبیعی کیفیت آموزشی در سطح کشور ارتقا می‌یابد و این امر به میزان توجه ما به این دوره بستگی دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای وقوع چند اتفاق خوب در این حوزه در دستور کار است، افزود: موضوع مهم و حیاتی، توسعه ضریب پوشش نوآموزان است. در سال‌های گذشته با زحمات بسیار، این پوشش به حدود ۴۵ تا ۴۶ درصد رسیده و امیدواریم امسال حداقل به بیش از ۶۰ درصد افزایش یابد.

وزیر آموزش و پرورش با ترسیم افق آینده، تاکید کرد: در سال‌های آینده و با کمک مجلس شورای اسلامی، هدف ما رساندن این پوشش به مرز ۱۰۰ درصد است. برای محقق شدن این امر، علاوه بر اجباری شدن این دوره مهم، نیاز به تأمین منابع و زیرساخت‌های قانونی داریم که در این زمینه از مجلس درخواست همکاری داریم.

کاظمی «محتوا و برنامه درسی دوره پیش‌دبستانی» را حتی مهم‌تر از بحث پوشش دانست و هشدار داد: از این ناحیه تاکنون آسیب‌های زیادی دیده‌ایم و نگرانی‌های زیادی برای ما ایجاد شده است. برای محقق کردن بسیاری از هنجار‌ها و ارزش‌ها در دوره ابتدایی، باید زیربنا‌های اصلی آن را در دوره پیش‌دبستانی طراحی کنیم.

وی مواردی همچون «انس با قرآن»، «احترام به مقررات و دیگران» و «تغییر نگرش در بسیاری از مسائل» را از جمله اهدافی برشمرد که در دوره تعلیم و تربیت کودک شکل می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تأکید بر این که این دوره را «طلایی‌ترین دوره تربیت یک انسان» است، تصریح کرد: در این دوره شخصیت فرد شکل می‌گیرد، نگرش‌ها پایه‌ریزی می‌شود، رفتار‌ها و استعداد‌ها خود را نشان می‌دهند. اگر بنا داریم نگرانی‌های خود در حوزه هویت ملی، دینی و رشد علمی را برطرف کنیم، چاره‌ای جز توجه بیشتر به دوره تعلیم و تربیت کودک نداریم.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *