صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

رئیس مرکز وکلا به مشکلات ۲۵ مراجعه‌کننده در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه رسیدگی کرد/ عبدلیان پور: ۹۰ درصد پرونده‌های ملاقات مردمی با بررسی در کارگروه‌های تخصصی مرکز به نتیجه مطلوب می‌رسد

۰۷ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۸۵۸۸۸۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه در مرکز وکلا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، پرونده‌ها را با دقت بررسی می‌کنیم گفت: بیش از ۹۰ درصد پرونده‌هایی که در ملاقات‌های مردمی یا مراجعات عمومی به ما ارجاع می‌شوند، نهایتاً به نتیجه مطلوب می‌رسند.

در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه که کلیه مسئولان و مقامات قضایی باید به تکریم مردم و استماع مسائل و مشکلات آنها اهتمام داشته باشند و مبادا مسئولی در مرجعی قضایی، به حرف مردم یا مرقومه‌ای که ارائه می‌دهند، بی‌اعتنایی کند، حسن عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه امروز دوشنبه ۷ مهرماه در مرکز ارتباطات قوه قضاییه حضور پیدا کرد و به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۲۵ نفر از مراجعه‌کنندگان رسیدگی کرد.

عبدلیان‌پور در حاشیه این نشست در گفت‌و‌گو با میزان گفت: در این جلسه نمایندگان بیش از ۱۰ تشکل مردم‌نهاد نیز حضور داشتند و انتقاداتی نسبت به عملکرد قوه قضاییه مطرح کردند که با توضیحات و تشریح اقدامات انجام‌شده، نگاه‌های انتقادی آنها در پایان به قدردانی و اعتماد تبدیل شد.

وی افزود: به اعتقاد من، اگر اقدامات مثبت و مؤثر قوه قضاییه و همچنین آموزش‌های علمی، عمومی و تخصصی حقوقی که در این نهاد در حال انجام است، به‌درستی برای مردم تبیین شود، هم موجب کاهش دعاوی خواهد شد و هم در راستای تحقق سند تحول و تعالی قوه قضاییه است.

عبدلیان‌پور با اشاره به ماده ۴۷۷ قانون گفت: هرچند حجم زیادی از تقاضا‌های اعمال این ماده نهایتاً رد می‌شود، اما مواردی وجود دارد که واقعاً خلاف شرع بین رخ داده و باید اصلاح گردد. امروز نیز یکی از این موارد به‌طور صریح مشاهده شد. قانون این اختیار ویژه را به رئیس قوه قضاییه داده که در چنین مواردی ورود مستقیم داشته باشد.

رئیس مرکز وکلا در ادامه تأکید کرد: در مرکز وکلا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، پرونده‌ها را با دقت بررسی می‌کنیم. گاهی افراد مسیر دادرسی را به اشتباه رفته‌اند که آنها را به مسیر صحیح هدایت می‌کنیم. همچنین کارشناسان رسمی در بسیاری از پرونده‌ها با اصلاح روند کارشناسی، مسیر پرونده را تغییر داده‌اند. بر همین اساس می‌توانم قاطعانه بگویم که بیش از ۹۰ درصد پرونده‌هایی که در ملاقات‌های مردمی یا مراجعات عمومی به ما ارجاع می‌شوند، نهایتاً به نتیجه مطلوب می‌رسند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت ارتباط مستقیم مرکز وکلا با جامعه خاطرنشان کرد: حضور در مرکز ملاقات مردمی قوه قضاییه تنها بخشی از ارتباط ما با مردم است. علاوه بر آن، برنامه حضور هفتگی وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده در مساجد سراسر کشور نیز جلوه‌ای دیگر از خدمت‌رسانی نزدیک مرکز به جامعه است که رضایتمندی عمومی را به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده است.

گفتنی است که در این ملاقات مردمی، مجید یادگاری دادستان انتظامی مرکز، سلیمانی رئیس اداره معاضدت مرکز، امیرحسین بهارلو معاون حقوقی مرکز، کمیجانی معاون وکلای مرکز و محمد یوسفی رئیس حوزه ریاست حضور داشتند و به درخواست‌های مردمی مطروحه از جانب مراجعان رسیدگی کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *