صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

فراخوان بیست و چهارمین فرآیند ارزیابی انتخاب بنگاه‌های حامی حقوق مصرف‌کنندگان

۰۱ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۳:۰۷
کد خبر: ۴۸۵۷۸۶۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: از شهریور ماه امسال فراخوان بیست و چهارمین فرآیند ارزیابی انتخاب بنگاه‌های حامی حقوق مصرف کنندگان، به منظور دعوت از بنگاه‌های متقاضی دریافت گواهینامه/ تندیس‌های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان، آغاز شده است.

به گزارش سازمان حمایت، حسین زاده قشمی مدیرکل روابط عمومی و تشکل‌های مردم نهاد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند بامراجعه به سامانه همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به نشانی www.esfand۹th.ir نسبت به ثبت نام در فرایند ارزیابی اقدام نمایند.

مدیرکل روابط عمومی و تشکل‌های مردم نهاد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: روز نهم اسفند به عنوان روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در تقویم رسمی کشور ثبت و طی ۲۳ دوره، بنگاه‌های اقتصادی برگزیده در حوزه رعایت حقوق مصرف کننده، معرفی و با اعطای گواهینامه و تندیس‌های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان از آن‌ها تقدیر به عمل آمده است.

زاده قشمی افزود: فرآیند ارزیابی بنگاه‌های اقتصادی با حضور مدیران و کارشناسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین نمایندگان دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط در حوزه کنترل و ارزیابی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی از جمله: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد ایران، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان برنامه و بودجه و انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری اعطای گواهینامه و تندیس، انجام می‌شود.

وی عنوان نمود به منظور یکپارچه سازی و ایجاد کارآمدی بیشتر برای تسهیل فرایند‌های ثبت نام شرکت‌ها و معرفی برترین تولید کنندگان سال بر اساس نظرسنجی مردمی، شاخص‌های ارزیابی و ارزیابی کارشناسان مجرب سازمان حمایت از مصرف کننده سامانه روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان (هرم) طراحی و پیاده‌سازی شده است. 

مدیر کل روابط عمومی و تشکل‌های مردم نهاد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: این سامانه با هدف افزایش شفافیت، تسریع در پاسخگویی و ارتقاء سطح همکاری میان ذینفعان مختلف، به گونه‌ای طراحی گردیده که کاربران در سطوح مختلف سازمانی اعم از مدیران ارشد، مدیران استانی، ارزیابان و کاربران کارگزار (شرکت‌های افکار سنجی و کاربران مرتبط با شرکتها)، بتوانند با سهولت و امنیت بالا به اطلاعات دسترسی یافته و اقدامات مورد نیاز خود را انجام دهند.

قشمی افزود: در بیست و چهارمین فرایند ارزیابی انتخاب بنگاه‌های حامی حقوق مصرف کنندگان، بازمهندسی فرآیند‌ها و بازنگری آیین نامه اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان طی تفاهمنامه‌ای با دانشگاه صدا و سیما و اساتید دانشکده ارتباطات صدا و سیما نهایی و در ارزیابی بنگاه‌های اقتصادی لحاظ می‌شود.

دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در پایان افزود: از همه بنگاه­های اقتصادی کشور دعوت می‌کنیم تا جهت ارزیابی و سنجش قابلیت و توانمندی خود دراین فرآیند شرکت نمایند؛ چرا که شرایط لازم برای موفقیت یک بنگاه اقتصادی در جهت ورود به بازار‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی، موفقیت در کسب نظر مصرف کنندگان داخلی است و این امر به جز ارزیابی و سنجش عملکرد از سوی مراکز معتبر و نظارتی حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *