جلسه توجیهی و نشست هماهنگی برنامه بازرسی عملکرد کارکنان اداری در سال ۱۴۰۴ در دادگستری استان سمنان برگزار شد
جلسه توجیهی و نشست هماهنگی و تبیین برنامه بازرسی کارکنان اداری سال ۱۴۰۴ با حضور حجتالاسلاموالمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و اعضای هیئت بازرسی استانی، در محل سالن شهدای هفتم تیر دادگستری کل استان برگزار شد.
در این نشست، حجتالاسلام والمسلمین اکبری با عرض تسلیت پیشاپیش بهمناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت ولیعصر امام زمان (عج)، با اشاره به اهمیت راهبردی فرآیند بازرسی در ارتقای سطح کارآمدی دستگاه قضایی، اظهار کرد: هدف از بازرسیها باید اصلاح روشها، ایجاد رویههای واحد به سَمت بهبود عملکردها و ارتقای کیفیت خدمترسانی به مردم باشد و این مهم باید با حفظ روحیه حُسن ظن، اقتدار و آگاهی کامل نسبت به وضعیت موجود و بر پایه اصول شرعی، قانونی و اخلاق حرفهای صورت گیرد.
وی با تأکید بر رعایت کرامت انسانی و منزلت همکاران در روند بازرسیها خاطرنشان کرد: برخورد اخلاقمدار، اجتناب از رفتارهای سلیقهای و انجام دقیق، جامع و ضابطهمند بازرسیها از جمله ضرورتهایی است که باید همواره مورد توجه بازرسان قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: بازرسیها باید در چارچوب سند تحول و تعالی قضایی و برنامه جامع عملیاتی طراحی و اجرا شود و چنانچه بازرسیها به درستی انجام گیرد، میتوان انتظار داشت که شاهد تحولی مثبت در روند رسیدگیها، رفع نواقص و کاهش نارضایتیهای مردمی باشیم.
حجتالاسلام والمسلمین اکبری با تأکید بر رویکرد اصلاحمحور بازرسیها تصریح کرد: بازرسی، ابزاری برای هشدار و تذکر بهموقع و بدور از مچگیری است. البته در مواردی که اصلاح امور از طریق تذکر حاصل نشود، گزارشهای مربوطه به مراجع نظارتی و قانونی ارسال خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود، بهرهگیری از فناوریهای نوین قضایی و توسعه دادرسی الکترونیک را از الزامات امروز دانست و گفت: در فرآیند بازرسیها، توجه جدی به نحوه استفاده از ابزارهای فناورانه و ظرفیتهای دادرسی الکترونیک، میتواند نقش مهمی در تسریع امور، کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایت مراجعین ایفا کند.
رئیس کل دادگستری استان سمنان در پایان ضمن تأکید بر مسئولیتپذیری همگان در راستای تحقق اهداف عالی قوه قضاییه بیان کرد: انتظار میرود نتایج حاصل از بازرسیهای پیشرو، به تقویت نقاط قوت، شناسایی دقیق نقاط ضعف و ارتقای مستمر عملکرد کارکنان و مجموعههای مربوطه منجر شود؛ به نحوی که رضایتمندی مردم از خدمات قضایی بیش از پیش افزایش یابد.
انتهای پیام/