صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

نوسازی دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌های پایتخت/ رصد فرار‌های بلیتی و کارت بلیت‌های «فیک»

۰۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۲:۴۹
کد خبر: ۴۸۴۸۹۱۲
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران درباره خرابی برخی دستگاه‌های بلیت خوان ایستگاه‌های اتوبوس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، احمد قیومی با اشاره به وضعیت دستگاه‌های کارت خوان، بیان کرد: باتوجه به ورود فناوری‌های نوین و به‌روزرسانی در عرصه نظارت، کنترل و ثبت تراکنش‌های مربوط به کارت بلیت الکترونیک، این شرکت نسبت به نوسازی و نصب تجهیزات و کارتخوان‌های جدید در ایستگاه‌ها و داخل اتوبوس‌های ناوگان اقدام کرده است که بر این اساس، اجرای طرح توسعه کارت بلیت الکترونیک مبتنی بر حساب شهروندی، نصب شده و ۴۸۵ دستگاه کارت‌خوان جدید نیز در ایستگاه‌های تندرو، نصب ۱۰۰۰ دستگاه تک کارتخوان در اتوبوس‌ها راه‌اندازی شده است.

وی افزود: خرید و تحویل تعداد ۱۲۱۵ دستگاه دستیار راننده (DC) و ۱۲۱۵ دستگاه کاهنده (BV) با شرکت صاپا، خرید و تحویل تعداد ۱۰۱۲ دستگاه دستیار راننده (DC) و ۲۵۰ دستگاه الحاقیه آن، عقد قرارداد جانمایی نصب و راه اندازی دستگاه‌های خریداری شده (DC) روی اتوبوس‌های تندرو و توزیع بین مناطق، عقد قرارداد نرم افزاری با شر کت صاپا بابت (AVL,AFC,TMS)، عقد قرارداد سه جانبه امن سازی با مشارکت مترو، اتوبوسرانی و نظارت فاوا با صاپا از جمله اقدامات اتوبوسرانی در این دره مدیریت شهری است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به فرار‌های بلیتی ازسوی برخی از مسافران، اظهار کرد: در حال حاضر تمام ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های ناوگان به دستگاه‌های کارتخوان تجهیز شده و در صورت عدم تمایل شهروندان به استفاده از کارت بلیت امکان استفاده از سایر روش‌های پرداخت از جمله QR کد و همچنین اپلیکیشن شهرزاد فراهم است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره کارت‌های بلیت غیرمجاز و فیک اظهارکرد: متأسفانه کارت‌های تقلبی و غیررسمی در برخی موارد در شهر توزیع می‌شود. ما این موضوع را رصد می‌کنیم و تلاش داریم با شناسایی و مقابله با این پدیده، کیفیت خدمات را ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *