صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی: بازطراحی سامانه اجرا در چارچوب برنامه هفتم توسعه و در موعد مقرر انجام شد

۰۵ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱:۱۸
کد خبر: ۴۸۴۸۲۴۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اجرای پایلوت سامانه بازطراحی‌شده اجرای اسناد رسمی در تهران خبر داد و گفت: این سامانه با رویکرد هوشمندسازی و خودکاربری طراحی شده و سازمان ثبت مطابق تکلیف تعیین‌شده در قانون برنامه هفتم توسعه، آن را در موعد مقرر عملیاتی کرده است.

عاصف حمداللهی، مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی، با اشاره به پایلوت سامانه جدید اجرای اسناد رسمی در تهران گفت: این سامانه که در اداره چهارم اجرای اسناد تهران در حال اجراست، با هدف تسهیل خدمات، جلوگیری از مراجعات حضوری، افزایش شفافیت و تسریع فرایند‌ها بازطراحی شده است.

وی با تأکید بر اینکه طراحی و اجرای این سامانه در چارچوب تکلیف مقرر در قانون برنامه هفتم توسعه انجام گرفته، افزود: بر اساس قانون، سازمان ثبت موظف بوده ظرف یک سال از تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون، این سامانه را عملیاتی کند که خوشبختانه این تکلیف در موعد قانونی مقرر به انجام رسیده است.

حمداللهی با اشاره به ویژگی‌های کلیدی سامانه گفت: خودکاربری از مهم‌ترین مزایای این سامانه است که به مردم امکان می‌دهد بدون نیاز به مراجعه حضوری، صدور اجراییه و سایر درخواست‌های اصلی و فرعی خود را از طریق سامانه ثبت و پیگیری کنند.

وی افزود: ویژگی دوم، هوشمندسازی کامل فرایند‌های اجرایی است که عملاً مانع از بروز تخلفات شده و از اطاله عملیات جلوگیری می‌کند. همچنین اتصال وب‌سرویسی به سامانه‌های داخلی و خارجی سازمان در راستای تعقیب دقیق و لحظه‌ای فرایند اجرا در این سیستم لحاظ شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی ادامه داد: همزمان با راه‌اندازی این سامانه، مزایدات مربوط به اجرای اسناد رسمی نیز به سامانه ستاد دولت متصل شده و فرآیند برگزاری آنها به‌صورت الکترونیک و هوشمند انجام می‌شود. این ویژگی به شفافیت و سلامت اجرای مزایدات کمک می‌کند.

وی با اشاره به بخش‌های دیگر این سامانه تصریح کرد: در مواردی که پرونده نیاز به ارزیابی کارشناسی دارد، ارجاع به کارشناس رسمی دادگستری به صورت خودکار از طریق سامانه انجام می‌شود و پاسخ کارشناسی نیز به شکل دیجیتال به اداره اجرا ارسال خواهد شد.

حمداللهی همچنین موضوع حسابداری مالی یکپارچه را از مهم‌ترین تحولات سامانه دانست و گفت: در پرونده‌های اجرا، محاسبه دیون، حقوق بستانکاران و حقوق دولتی اهمیت زیادی دارد. سامانه جدید امکان تهیه گزارش‌های مالی دقیق، ثبت پرداخت‌ها و دریافت‌ها به‌صورت کاملاً الکترونیکی و اتصال با سامانه‌های مالی را فراهم کرده است.

وی در پایان با توجه به تعویق همایش آموزش سامانه اجرای اسناد رسمی گفت: این همایش که بخشی از مراحل عملیاتی‌سازی سامانه است، قرار بود چهارشنبه هفته گذشته برگزار شود، اما به دلیل تعطیلی ادارات استان تهران برگزاری آن در اولین فرصت و طی هماهنگی مجدد در دستور کار قرار خواهد گرفت. در همایش پیش رو، روسای ادارات اجرا و کارشناسان فناوری از سراسر کشور برای آموزش مستقیم با امکانات جدید سامانه آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *