صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

گزارش رئیس سازمان تاکسیرانی درباره سامانه تاکسی برخط

۳۱ تير ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۱:۵۹
کد خبر: ۴۸۴۷۵۵۸
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با حضور در صحن شورا به ارائه گزارشی پیرامون مبحث سامانه تاکسی برخط پرداخت و در اظهارات خود بر تداوم خدمت‌رسانی حتی در شرایط بحرانی جنگ تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان سیصد و چهل و سومین جلسه شورا، گزارش شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خصوص سامانه تاکسی برخط، مورد استماع و بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

مالکی: تاکسیرانان در شرایط بحرانی نیز خدمت‌رسانی را متوقف نکردند

رئیس سازمان تاکسیرانی در گزارش خود در این خصوص اظهار داشت: در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی، تاکسیرانان با روحیه‌ای دلسوزانه همچنان در صحنه خدمت‌رسانی حاضر بوده‌اند، حتی در شرایط سخت و مخاطره آمیز، فعالیت‌های حمل ونقل شهری توسط رانندگان تاکسی متوقف نشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران اعلام کرد: برخی از تاکسیرانان در این دوران، آسیب‌های جدی دیده‌اند؛ از جمله کسانی که همسر خود را از دست داده‌اند یا خودروشان دچار خسارت شده است. ارائه خدمات هوشمند به تاکسیرانان و شهروندان ادامه یافته و برای نخستین بار صدور پروانه تمام الکترونیک در سازمان اجرایی شده است که گامی موثر در تحول دیجیتال محسوب می‌شود.

مالکی همچنین از پیشرفت در راه‌اندازی تاکسی اینترنتی خبر داد و گفت: روند اجرای این طرح از اسفند ماه گذشته آغاز شده بود و در حال حاضر مرحله دوم آن پیاده سازی شده است. این خدمات مشابه شرکت‌های اینترنتی حمل ونقل بوده و با مشارکت سامانه شهرزاد، عملیاتی شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از روز شنبه آینده، سامانه جدید تاکسی شهری با حضور شهردار تهران به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. او تأکید کرد: هدف شهرداری، رقابت با شرکت‌های خصوصی نیست؛ بلکه تمرکز ما بر استفاده از ظرفیت‌های این بخش برای ارتقاء کیفیت خدمات و تضمین امنیت شهروندان است. همچنین هیئت‌های انضباطی در مواجهه با تخلفات رانندگان تاکسی، بلافاصله وارد عمل می‌شوند.

مالکی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از رانندگان تاکسی از طریق سکو‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند و در عین حال از مزایایی، چون سهمیه طرح ترافیک و کارت سوخت برخوردارند. با حذف هزینه‌های بالاسری برای رانندگان، تعرفه خدمات ارائه شده به شهروندان نسبت به سایر سامانه‌های اینترنتی حمل ونقل کمتر خواهد بود و این مسئله در صرفه جویی هزینه‌های عمومی تاثیرگذار است.

مالکی همچنین با انتقاد از توقف پرداخت سهم بیمه رانندگان تاکسی از سوی دولت از سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: حدود ۳۰ هزار راننده تاکسی فاقد بیمه بوده یا به شکل خویش‌فرما فعالیت می‌کنند. از این رو، از شورای اسلامی شهر تهران درخواست شده تا با نگرش حمایتی، بخشی از سهم بیمه تاکسیرانانی را که در سکو‌های اینترنتی فعالیت دارند، از طریق شهرداری پرداخت کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به آنکه رانندگان تاکسی نباید شغل دیگری داشته باشند؛ ضروری است از آنان حمایت شود و حقوق‌شان مورد صیانت قرار گیرد. بیمه، یکی از مولفه‌های اساسی در این مسیر است که باید به آن توجه جدی شود.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از اظهارات مالکی، با اشاره به عملکرد مسئولانه تاکسی‌های تلفنی در روز‌های جنگ، اظهار کرد: ارائه خدمات حمل ونقل شهری در آن ایام با حضور موثر رانندگان تاکسی انجام گرفت و اکنون با هدف گسترش این خدمات، تلاش‌ها در راستای توسعه تاکسی‌های اینترنتی ادامه دارد تا امکان دسترسی گسترده‌تر و سریع‌تر شهروندان به ناوگان حمل ونقل فراهم شود و امیدواریم مسئله حق بیمه نیز هر چه سریع‌تر حل شود.

خورشیدی: شهرزاد؛ بستری امن برای خدمات تاکسی اینترنتی با نظارت شهرداری

مدیر سامانه شهرزاد با اشاره به مدل توسعه یافته این بستر خدماتی در خارج از کشور، اظهار کرد: سامانه تاکسی اینترنتی شهرزاد با ارائه حداقل سرویس‌ها رونمایی خواهد شد تا شهروندانی که به دنبال امنیت هستند و ترجیح می‌دهند از ناوگان رسمی شامل تاکسی‌های سبز و زرد استفاده کنند؛ بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر دستور شهردار تهران مبنی بر تسریع روند توسعه این سامانه، افزود: مجموعه‌های مختلف شهری با همکاری و هم افزایی پای کار آمده‌اند تا زمینه تحقق این برنامه فراهم شود. هدف آن است که شهرزاد به عنوان یک سامانه رسمی و ایمن، پاسخگوی نیاز‌های حمل‌ونقل شهروندان در بستر دیجیتال باشد.

مدیر سامانه شهرزاد با اشاره به تفاوت‌های کلیدی این سرویس با سایر سکو‌های حمل و نقل، اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از خدمات اینترنتی فاقد متولی هستند؛ سامانه شهرزاد تحت نظارت و مدیریت سازمان تاکسیرانی فعالیت می‌کند. این ساختار سبب شفافیت در تعداد و وضعیت سرویس‌ها شده و بستری فراهم می‌سازد تا شهرداری تهران بتواند در زمینه تاکسی اینترنتی نقش حکمرانی ایفا کند.

خبر در حال تکمیل است..


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *