صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

مسئولان قضایی استان بوشهر سال گذشته به مشکلات حقوقی و قضایی ۴۵ هزار نفر از مراجعان رسیدگی کردند

۰۵ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۳:۵۴
کد خبر: ۴۸۲۷۳۳۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از دیدار‌های مردمی و رسیدگی به مشکلات تعداد ۴۵ هزار نفر از مراجعین درحوزه‌های قضایی استان بوشهر در سال گذشته خبر داد.

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی استان بوشهر تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به خواسته‌های مراجعین به صورت چهره به چهره است، گفت: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات و دستورات ریاست قوه قضاییه تکریم ارباب رجوع و دیدار بی واسطه مسئولان با مردم است که دادگستری استان بوشهر در سال گذشته اقدامات خوبی جهت تسهیل برای دیدار مراجعین و رسیدگی به درخواست‌ها و پاسخگویی آنها از جمله دیدار‌های هفتگی، حضور در مساجد و حضور در مصلی‌های نماز جمعه در کلیه حوزه‌های قضایی صورت داد که ماحصل این اقدامات دیدار و رسیدگی قانونی به درخواست‌های ۴۵ هزار مراجعه کننده شد.

وی اظهارکرد: در ملاقات‌های مردمی، جلب رضایت و ارائه پاسخ قانع کننده و درخور شأن به ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری مشکلات مراجعان از موضوعات مورد نظر دادگستری کل استان بوشهر بوده است.

مهرانگیز گفت: بیشترین خواسته‌های مردم در این دیدار، تسریع در رسیدگی، درخواست مرخصی، عفو و آزادی مشروط برای زندانیان، درخواست اعمال ۴۷۷ و رسیدگی مجدد، اعلام شکایت در حوزه حقوق شهروندی و دیگر درخواست‌های قضایی بود که با ارائه طریق، بررسی و دستورات مقتضی جهت حوزه‌های قضایی مربوطه صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه همواره رضایتمندی مردم در دستور کار دادگستری استان بوشهر قرار دارد افزود: در سال جدید نیز این ارتباط دو سویه بیشتر از قبل ادامه خواهد داشت تا جایی که کلیه مراجعین برای دیدار با مسئولان حوزه‌های قضایی استان مشکلی نداشته و بتوانند به صورت چهره به چهره مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند که این امر موجب اقناع و جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری برخی از مشکلات مراجعین و پاسخگویی صریح و شفاف آنها می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *