صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

دادستان استان مرکز خوزستان: افزایش سرعت و کیفیت در رسیدگی به پرونده‌ها با هدف جلب رضایت مردم در اولویت قرار گیرد

۱۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲:۱۲
کد خبر: ۴۸۲۳۵۹۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان خوزستان، از تلاش‌های جهادی و بی‌وقفه برای تسریع و بهبود کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرای اهواز خبر داد و تاکید کرد که اقناع‌سازی و جلب رضایت مردم باید در اولویت قرار گیرد.

امیر خلفیان در جلسه‌ای که به منظور کاهش اطاله دادرسی و با حضور برخی از معاونین دادستان و بازپرس‌ها در مرکز استان خوزستان برگزار شد، با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی برای بندگی و اخلاص و توجه بیشتر به حقوق مردم دانست و اظهار داشت: در جهت تسریع و افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها تلاش‌های مطلوبی صورت می‌گیرد و نیرو‌های فعال و جهادی در دادسرای اهواز مشغول به خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی افزود: پرونده‌ها باید به شکلی ویژه و تخصصی رسیدگی شوند و برخی از آنها نیازمند اتخاذ راهکار‌های خاص و کاربردی هستند. 

دادستان مرکز استان خوزستان بر ضرورت پایش مستمر پرونده‌ها برای دستیابی به آرای متقن و بدون نقص تاکید کرد و گفت: اقناع‌سازی مردم هنگام مراجعه به دادسرا باید انجام شود؛ چرا که هدف اصلی دستگاه قضایی خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم و جلب رضایتمندی آنان است.

خلفیان در ادامه از زحمات شبانه‌روزی قضات تقدیر کرد و بر اهمیت برنامه‌ریزی برای کاهش موجودی پرونده‌های مسن و شفافیت در کار‌ها تاکید کرد.

وی علم حقوق و روند صدور احکام را به جراحی پزشکی تشبیه کرد و گفت که قاضی باید با دقت و بدون لرزش دست به صدور رای بپردازد.

در ادامه جلسه، عیسی پور سلیمی معاون قضایی و ناظر بر دادسرا‌های کل استان خوزستان، بهبود کاهش پرونده‌های در شعب نامتعارف در دادسرای اهواز نسبت به گذشته را نتیجه تلاش‌های جمعی اعلام کرد و از برنامه‌ریزی برای حذف تمامی شعب نامتعارف تا پایان سال خبر داد.

همچنین حمید ناصری، معاون دادستان مرکز خوزستان، هدف از این جلسات را هم‌اندیشی و هماهنگی برای ارائه راهکار‌های مناسب‌تر برای رسیدگی سریع‌تر و بهتر به پرونده‌ها دانست و بر اهمیت مدیریت صحیح موجودی پرونده‌ها تاکید کرد تا در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *