صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

ورود بسته برقی شهرداری تهران به ناوگان عمومی پایتخت جای تشکر دارد

۱۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳:۰۱
کد خبر: ۴۸۲۳۲۰۶
عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه ۸ میلیون اتومبیل فرسوده، موتورسیکلت‌های آلوده کننده و کامیونت‌های فرسوده نباید وارد تهران شده و با ماشین‌های برقی جایگزین بشوند، گفت: اگر این اقدام انجام بشود باید دست کسانی را که در این راستا تلاش کردند به احترام فشرد.  

بهارش شهر، سیدمحمود میرلوحی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و عضو کمیسیون نظارت و حقوقی دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران درخصوص رونمایی از بسته حمل و نقلی شهرداری تهران که روز پنجشنبه -دوم اسفند ۱۴۰۳-برگزار شد، اظهار کرد: این اقدام به عنوان یک شروع اقدام خوبی است و دست مریزاد دارد. اینکه ۱۷۰۰ تاکسی، ترامو و چندین اتوبوس برقی وارد شهر شده جای تشکر دارد. البته خیلی بیشتر از اینها باید در این راستا تلاش بشود. اساسا اتوبوس بالای ۱۰ سال نباید در پایتخت تردد کند. 

وی با بیان اینکه ادامه این روند قطعا به نفع شهر تهران است، گفت: بخش قابل توجهی از درامد‌های شهرداری از محل ارزش افزوده است و باید در این بخش هزینه بشود. شرایط اقلیمی تهران به گونه‌ای است که نیاز به تحول دارد.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه ۸ میلیون اتومبیل فرسوده، موتورسیکلت‌های آلوده کننده و کامیونت‌های فرسوده نباید وارد تهران شده و با ماشین‌های برقی جایگزین بشوند، گفت: اگر این اقدام انجام بشود باید دست کسانی را که در این راستا تلاش کردند به احترام فشرد. 

میرلوحی درباره عمکلرد دوره پنجم در راستای برقی سازی هم اظهار کرد: دوره پنجم به دلیل کرونا و وجود ترامپ بیشتر رویکرد پایه سازی را در پیش گرفت که البته به دلیل شرایط و مسائل FATF چندان موفق نشدیم. مثلا همین خرید واگن مسئله‌ای بود که خیلی مورد بحث قرار گرفت ولی نتیجه نداد.

وی با بیان اینکه در دوره پنجم قرارداد ۵۰۰ اتوبوس داخلی بسته شد و ۲۰۰ اتوبوس وارد شهر شد، گفت: باید از همه دولت‌ها گله کنیم، اما از دولت آقای احمدی نژاد که توجه به حمل و نقل عمومی به دلیل بازی‌های سیاسی دچار وقفه شد گله بیشتری داریم. باید کلا به سمت تولید و خرید خودرو‌هایی برویم که کمتر بنزین مصرف می‌کنند و یا برقی هستند. مسئله تهران با ۱۰۰۰ ماشین برقی حل نمی‌شود. 

میرلوحی در پایان خاطرنشان کرد: نباید انتظار داشت که بگوییم که این عدد کفایت می‌کند. کاهش آلودگی هوای تهران مستلزم گسترش حمل و نقل پاک است که نیاز به یک تحول جدی دارد. در تهران باید یک انقلاب گسترده‌ای در حوزه حمل و نقل را شاهد باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *