صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد: فرایند حفاظت اجتماعی و روانی از دانش آموزان باید تسهیل و تثبیت شود

۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳:۴۲
کد خبر: ۴۸۲۰۸۰۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: تمام نهاد‌ها و سازمان‌های متولی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی موظفند در فرایند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی اهتمام داشته و آموزش و پرورش را کمک کنند.

محمدحسین رحیمی‌زاده در نشست با مشاوران و مجریان برنامه نماد در آموزش و پرورش، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و نهادی‌های متولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید با هم هماهنگ بوده و در انجام یک فرایند تعریف شده وظایف خویش را انجام دهند.

وی با اشاره به برخی از امور موازی در برخی از ادارات در حوزه آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: آموزش و پرورش با سامانه نماد و زمینه ارتباط بیشتر با سنین نوجوانی و جوانی می‌تواند کار را با دقت سامان بدهد و با تفکیک آسیب‌های موجود پس از ارجاع مورد، سایر نهاد‌های متولی به انجام وظیفه خویش بپردازند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه و سند همکاری ائتلاف در سطح ملی بین نهاد‌های حمایتی و خدماتی از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، آموزش و پرورش و... ، عنوان کرد: در پی تفاهمنامه منعقده همه باید در فرایند دانش‌آموزان در معرض آسیب نهایت همکاری را داشته باشند.

وی بر حمایت قضایی از مجریان و کارگزاران خدمات اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید و بیان کرد: طبیعی است که شاید در حین کار و انجام مأموریت، تعارضات و سوء‌برداشت‌هایی نیز صورت گیرد؛ لذا دستگاه قضایی با تمام ظرفیت‌های قانونی حمایت خود را از فعالان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

رحیمی زاده گفت: البته باید اذعان کرد مدارس دغدغه‌های فراوانی دارند و در اداره مدرسه با مسائل مختلفی دست به گریبان هستند، اما اگر موضوع‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی به موقع و در چارچوب درست ارجاع و نظارت شود یقیناً نتایج قابل توجه و اثر گذاری خواهد داشت.

وی نجات یک دانش‌آموز را نجات آینده یک زندگی دانست و افزود: وقتی نوجوانی درگیر افکار خودکشی شده و یا در پی جدایی والدین در معرض آسیب‌های روحی و روانی جدی است نباید این مسائل را کوچک و کم اهمیت شمرد بلکه باید افراد مختلفی در طی یک فرایند واحد در دستگاه‌های متولی مختلف، حمایت دقیق، با ضابطه و اثر بخش خود را معطوف این دانش‌آموز کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *