صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

«صیاد» پرتره‌ای در قواره یک سردار ایرانی/ سرابی سیمرغ می‌گیرد؟ 

۱۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱:۴۶
کد خبر: ۴۸۱۷۷۹۰
طی این سال‌ها و با هجوم نهادهای سینمایی و ارگان‌ها برای ساختن پرتره می‌توانید با دیدن «صیاد» به ادامه‌دار بودن این پرتره‌ها امیدوار باشید. 

می‌توان با قطعیت گفت که بهترین پرتره‌ها در سینما و سریال‌سازی متعلق به محمدحسین مهدویان است. سریال «آخرین روزهای زمستان» و «ایستاده در غبار» که به بخشی از زندگی شهید حسن باقری و جاویدالاثر احمد متوسلیان پرداخته است، جزو بهترین پرتره‌هایی است که درباره سرداران ایرانی زمان دفاع مقدس ساخته شده است. 

در سال ۹۳ و پس از اکران «ایستاده در غبار» در کاخ جشنواره و سینمای رسانه‌ها کمتر کسی بود که این فیلم را دوست نداشته باشد. 

فیلمی که در زمان خود توسط هیئت داوران به درستی دیده نشد و به دلیل‌عدم درک مناسب هیئت داوران بازی خوب هادی حجازی فر را ندیدند و در آن سال هادی حجازی‌فر با وجود بازی درست و خوب در این فیلم اصلا در جشنواره سی و سوم فیلم فجر دیده نشد. 

منظور از این مقدمه و بازی حجازی‌فر در نقش حاج احمد متوسلیان این بود که امیدواریم در این دوره بازی علی سرابی توسط هیئت داوران به خوبی مورد ارزیابی قرار گیرد و دیده شود. بازیگری که در بیشتر صحنه‌ها بازی خود را به پارتنرهایش تحمیل کرد و توانست یک صیاد شیرازی درست، مقتدر، مومن و انقلابی و عاشق امام خمینی را به تصویر بکشد. 

صیاد شاید در چند زمینه نتوانسته باشد نظر کارشناسان و اهالی رسانه را جذب کند، اما قطعا در بازی گرفتن از بازیگرانی چون علی سرابی، هومن برق‌نورد، نادر سلیمانی و حتی محمدرضا هدایتی خوب عمل کرده است. 

همچنین نقش‌آفرینی علی سرابی و مارال بنی‌آدم در نقش شهید صیاد شیرازی توانسته فضای واقعی‌تری از قصه را ارائه دهد.

فیلم «صیاد» توانسته بخشی از مشکلات ارتش در زمان ریاست جمهوری خائنی چون بنی صدر را به نمایش بگذارد. 

اولین فیلم از چهل و سومین جشنواره فیلم فجر فیلمی بود که شروع خوبی برای جشنواره را نوید داد حال باید صبر کرد و دید که این دوره از جشنواره می‌تواند باعث شروعی دوباره در سینمای ایران شود یا اینکه باز هم فقط کمدی آن هم از نوع سخیف در سینماها رواج خواهد داشت. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *