صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

وزارت علوم پیشنهادی در زمینه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور نداشته است

۰۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷:۴۲
کد خبر: ۴۸۱۶۳۲۱
شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که پیشنهاد مستقلی از سوی وزارت علوم مبنی بر تأثیر مثبت و قطعی سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در آزمون سراسری ارائه نشده است.

در حالیکه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از جلسه دیروز (دوم بهمن) شورا با حضور رئیس جمهور از لغو تاثیر سوابق تحصیلی پایه دهم در نتیجه کنکور سراسری و تاثیر قطعی پایه یازدهم و دوازدهم خبر داده بود، وزیر علوم امروز ( چهارشنبه ) اعلام کرد که نظر کارشناسی وی و سازمان زیر مجموعه وزارت علوم (سازمان سنجش) تاثیر قطعی فقط پایه دوازدهم در آزمون سراسری است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه شماره ۹۱۲ مورخ دوم بهمن ۱۴۰۳، با هدف تقویت عدالت آموزشی و کاهش فشار روانی دانش‌آموزان، تصمیم به حذف تأثیر قطعی معدل پایه دهم در کنکور گرفت. 

در اطلاعیه شورا همچنین گزارشی از آثار اجرای مصوبه «سیاست‌های سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها» ارائه شده که به بهبود یادگیری، کاهش استرس و رشد میانگین نمرات دانش‌آموزان اشاره دارد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه شماره ۹۱۲ مورخ دوم بهمن ۱۴۰۳، با رأی اکثریت اعضای محترم، تصمیم به حذف تأثیر قطعی معدل پایه دهم گرفت. این اقدام با هدف کاهش فشار روانی دانش‌آموزان، تمرکز بیشتر بر پایه‌های یازدهم و دوازدهم، و تقویت عدالت آموزشی صورت گرفت. 

درخصوص سوالات مرتبط با نحوه تأثیر معدل در کنکور، زمان اجرا، تعداد دروس آزمون‌ها و... مقرر شد این موضوعات در جلسه بعدی شورا بررسی و نتایج به‌صورت شفاف اعلام شود. 
گزارش «آثار اجرای مصوبه سیاست‌های سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها» نیز در پیوست این اطلاعیه منتشر شده که بر افزایش عدالت آموزشی، بهبود یادگیری، کاهش استرس دانش‌آموزان و استفاده کمتر از کتاب‌های کمک‌آموزشی تأکید دارد. آمار‌ها نشان‌دهنده رشد میانگین نمرات دانش‌آموزان است. 

در جلسه اخیر شورا، سناریو‌هایی شامل "ادامه اجرای مصوبه کنونی"، "تمرکز تأثیر قطعی بر پایه‌های یازدهم و دوازدهم"، و "سنجش جامع این دو پایه در پایان دوره" بررسی شد. این سناریوها، بر مبنای نظرات دستگاه‌ها، کارشناسان، متخصصان و خبرگان این حوزه احصاء شده است. 

شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأکید دارد بهترین سیاست‌ها از همراهی و مشارکت همه ذی‌نفعان شکل می‌گیرد. گفتنی است هیچ پیشنهاد مستقل از جانب وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تأثیر مثبت پایه دوازدهم ارائه نشده بود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *