صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

اجرای طرح سپهتن تنها راه دستیابی به عملکرد واقعی ناوگان است

۰۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹:۳۹
کد خبر: ۴۸۱۵۸۹۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
مسئول ارتباط با مشتریان سامانه هوشمند سوخت با تأکید بر اینکه برای دستیابی به عملکرد واقعی ناوگان وجود سامانه سپهتن الزامی است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۳ طرح پیماش براساس مصوبه هیئت وزیران اجرایی شد و از آن زمان تاکنون تخصیص سوخت تنها براساس اسناد حمل انجام می‌شود و هیچ داده‌ای از سامانه سپهتن وجود ندارد.

ابوذر یوسفی با بیان اینکه سامانه سپهتن براساس مصوبه شورای اقتصاد از سال ۹۸ ابلاغ شده است، اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است، گفت: در سال ۱۳۹۳ طرح پیماش بر اساس مصوبه هیئت وزیران ایجاد و اجرایی شد و از آن زمان تاکنون تخصیص سوخت تنها براساس اسناد حمل انجام می‌شود و هیچگونه داده‌ای از سامانه سپهتن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از مصرف فرآورده در حوزه حمل و نقل اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد نفت‌گاز تولیدی کشور در بخش حمل و نقل مصرف می‌شود و شاهد صدور اسناد حمل سوری در حوزه درون‌شهری و برون‌شهری و قاچاق فرآورده هستیم.

مسئول ارتباط با مشتریان سامانه هوشمند سوخت با تأکید بر اینکه برای دستیابی به عملکرد واقعی ناوگان وجود سامانه سپهتن الزامی است، اظهار کرد: متأسفانه تاکنون این طرح اجرایی نشده است، همچنین در قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز سازمان راهداری مکلف بوده تا ۵۰ درصد از ناوگان باری و بیش از ۱۰۰ درصد ناوگان مسافری را به سازمان سپهتن مجهز و داده‌ها را در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار دهد که تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *