صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

تلاش برای آماده‌سازی دومین دستگاه حفار مکانیزه در پروژه احداث خط ۱۰ مترو تهران

۰۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰:۲۷
کد خبر: ۴۸۱۵۸۱۵
تلاش مدیریت شهری پایتخت برای تسریع در روند احداث خط ۱۰ مترو که از خطوط جدید شبکه مترو تهران به حساب می‌آید، در قالب افزایش تعداد دستگاه‌های حفار مکانیزه و ازدیاد جبهه‌های کاری این پروژه ادامه دارد.

به گزارش شهر، خط ۱۰ مترو به طول ۴۷ کیلومتر، شامل ۳۵ ایستگاه بوده و یک کریدور شرقی- غربی در پهنه شمالی شهر تهران، از وردآورد تا محدوده تهرانپارس را تحت پوشش حمل و نقلی خود در خواهد آورد.

برنامه طراحی شده برای حفاری و ساخت تونل در فاز نخست این خط، براساس به کارگیری ۳ دستگاه حفار مکانیزه بوده که اولین دستگاه از کارگاه دریاچه شهدای خلیج فارس، در تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۲ رسما شروع به کار کرده و در حال پیشروی به سمت شرق می‌باشد.

دستگاه حفار مکانیزه دوم، هم اکنون در کارگاه ایستگاه جنت آباد، مرحله مونتاژ و به روزرسانی را پشت سرگذاشته و پیش بینی می‌شود در بهار سال ۱۴۰۴ آماده شروع عملیات حفاری و ساخت تونل شود. همزمان با مونتاژ و نوسازی این دستگاه، شفت شروع حفاری تونل بخش دوم از خط ۱۰ (از محدوده ایستگاه جنت آباد تا حوالی نمایشگاه بین المللی تهران) در حال حفاری و نصب سازه‌های نگهبان (شمع و استرات) بوده و حدود ۲۰ درصد از شفت (تا تراز استرات ها) حفاری شده است.

گفتنی است قطعه نخست خط ۱۰ مترو تهران از میدان دریاچه شهدای خلیج فارس تا محدوده نمایشگاه بین المللی تهران به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر، با دو دستگاه حفار مکانیزه، حفاری و سگمنت گذاری خواهد شد. در صورتی که تزریق نقدینگی طبق برنامه صورت پذیرد، امکان حفاری و ساخت تونل در مسیری به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر در سال ۱۴۰۴ وجود دارد و حتی می‌توان امیدوار بود در سال ۱۴۰۵ تونل قطعه نخست این خط جدید شبکه مترو تهران احداث شود.

با توجه به اینکه قطعات اول و دوم خط ۱۰ مترو در ایستگاه‌های وردآورد، کوهسار و میدان کتاب با خطوط ۶، ۷ و خط تهران – کرج تبادل مسافر خواهند داشت، اهمیت تکمیل هرچه سریعتر این مسیر مهم و استراتژیک به لحاظ کاهش بار ترافیک بزرگراه‌های تهران – کرج، جاده مخصوص، شهید همت، حکیم و نیایش بسیار زیاد به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *