صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

وزیر آموزش و پروش: محرومیت‌زدایی از فضا‌های آموزشی و کیفیت بخشی به سطح علمی مدارس دولتی را دنبال می‌کنیم

۲۶ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸:۱۵
کد خبر: ۴۸۱۴۹۷۲
وزیر آموزش و پروش ضمن اشاره به اینکه توسعه عدالت آموزشی را در ۲ مسیر دنبال می‌کنیم یک مسیر محرومیت‌زدایی از فضا‌های آموزشی است، گفت: مسیر دیگر توسعه آموزشی با رویکرد کیفیت بخشی به سطح علمی و آموزشی مدارس دولتی کشور است که در حال آماده کردن طرحی در این زمینه هستیم و در تعدادی از مناطق به صورت پایلوت اجرا می‌کنیم و با سرعت به کل مدارس دولتی کشور تسری می‌دهیم.

علیرضا کاظمی صبح امروز چهارشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره توسعه عدالت آموزشی و محرومیت زدایی از فضا‌های آموزشی بیان کرد: یکی از اولویت‌های دولت توسعه عدالت است و توسعه عدالت آموزشی را در ۲ مسیر دنبال می‌کنیم یک مسیر محرومیت‌زدایی از فضا‌های آموزشی است که در این بخش نظام مسائل آموزش و پرورش در هر استان شناسایی شده و اولویت بندی شده است.

وی ادامه داد: مسیر دیگر توسعه آموزشی با رویکرد کیفیت بخشی به سطح علمی و آموزشی مدارس دولتی کشور است که در حال آماده کردن طرحی در این زمینه هستیم و در تعدادی از مناطق به صورت پایلوت اجرا می‌کنیم و با سرعت به کل مدارس دولتی کشور تسری می‌دهیم.

وزیر آموزش و پروش اظهار کرد: این طرح چهار رکن شامل توانمندسازی معلمان، تحول در روش‌های تدریس، چینش کلاس و استفاده از ظرفیت‌های چینش کلاس و تغییراتی که در فضای کلاس ایجاد می‌شود و تجهیز کلاس به فناوری‌های تجهیزات مورد نیاز معلمان است.  

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه تحول در برنامه درسی یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که دنبال می‌کنیم، ادامه داد: چارچوب کلی تحول در برنامه درسی را نیز طراحی کردیم و با جدیت دنبال می‌کنیم این تحول در برنامه درسی بخش مهمش در محتوای کتاب درسی است و بخش‌هایی از آن در مورد ساعات آموزشی، مکان و برنامه‌های مختلف است و در حال طراحی برنامه منسجم یکپارچه‌ای هستیم.

کاظمی افزود: یکی از بخش‌هایی که لازم است به مسئله هوش مصنوعی ورود پیدا کند، آموزش و پرورش است. کارگروهی را در آموزش و پرورش تشکیل دادیم و سند ابتدایی را آماده کریم و در ۲ بخش آشنایی با ادبیات و تولیدات آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی  برای دانش آموزان و معلمان در حال فعالیت هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *