صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

صادرات بیش از ۶۲ میلیون تن کالا در مهرماه / بدهی خارجی کاهش یافت

۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۷۸۴۸۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
بررسی‌ها نشن می‌دهد در مهرماه سال جاری بیش از ۶۲۰۷۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۴ هزار و ۵۴ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، براساس آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی حجم واردات در ۷ ماهه ابتدایی سال جاری بدون احتساب میعانات گازی بالغ بر ۲۶۳۰۳ هزار تن بوده که براساس آن ۱۸ هزار و ۹۲۹ میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.

همچنین آمار صادرات در ۷ ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که ۶۲۰۷۹ هزار تن کالا به کشور‌های مختلف جهان صادر شد که براساس آن ۲۴ هزار و ۴۸۲ میلیون دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است.

این درحالی است که واردات کالا به کشور در ماه اردیبهشت سال جاری با ارزش ۴ هزار و ۸۳۲ میلیون دلار و صادرات کالا در همین ماه با رقم ۴ هزار و ۵۴ میلیون دلار بیشترین مبادله کالا در ۷ ماهه ابتدایی سال ۹۷ را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که آمار بدهی‌های خارجی کشور در پایان مهرماه سال جاری براساس سررسید اولیه بدهی‌ها در کوتاه مدت رقم ۳ هزار و ۱۹۸ میلیون دلار و در دوره میان مدت و بلندمدت رقم ۶ هزار و ۸۹۵ میلیون دلار بوده است.

گفتنی است رقم بدهی‌های خارجی کشور در پایان مهرماه سال جاری در کوتاه مدت به ۲ هزار و ۷۷۷ میلیون یورو و در میان مدت و بلند مدت به ۵ هزار و ۹۸۷ میلیون یورو رسیده است.

لازم به ذکر است که رقم کل بدهی‌های دولت در مهرماه سال جاری رقم ۱۰ هزار و ۹۳ میلیون دلار، معادل ۸ هزار و ۷۶۵ میلیون یورو بوده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی رقم هزار و ۲۰۰ تومان و در بازار آزاد ۱۴ هزار و ۸۱۵ تومان به ثبت رسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *