صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

وزیر دفاع آمریکا چرا استعفا کرد؟

۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲:۵۴
کد خبر: ۴۷۷۹۲۹
دسته بندی‌: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: استعفای وزیر دفاع آمریکا نشان می‌دهد، علاوه بر دستگاه سیاست خارجی که با ترامپ اختلاف نظر دارد، دستگاه‌های اطلاعاتی هم با ترامپ دچار اختلاف شدند و این اختلافات در آینده تشدید خواهد شد.
حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزای میزان، با اشاره به مطرح موضوع خروج نظامیان آمریکا از سوریه و افغانستان گفت: تصمیم ناگهانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا، برای خروج ازسوریه و افغانستان نشانه شکست استراتژی نظامی آمریکا در غرب آسیاست.

وی ادامه داد: بیش از دو هزار تفنگدار امریکایی در شرق فرات در سوریه حضور داشتند و در طول این مدت تلاش می‌کردند تا نیرو‌های شکست خورده گروهک تررویستی داعش را بازسازی کنند. با مقاومت ایران، روسیه و سوریه، تلاش‌های آمریکا برای انتقال گروهک‌های تروریستی از سوریه به آسیای میانه با شکست مواجه شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر به دلیل حضور غیرمنطقی در سوریه و افغانستان هزینه انسانی و مالی فراوانی متحمل شده‌اند؛ به همین دلیل ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی، حضور نظامی آمریکا در منطقه را مورد انتقاد قرار داد و سعی کرد به نوعی این سیاست‌ها را تغییر دهد و نقش کلیدی را به کشور‌های همسو با امریکا در منطقه بسپارد.
 

هانی‌زاده گفت: از نظر وزیر دفاع مستعفی آمریکا و نظامیان آمریکایی این خروج ناگهانی سربازان آمریکایی از سوریه، عراق و افغانستان نوعی شکست نظامی است. بنابراین متیس به‌عنوان وزیر دفاع با دونالد ترامپ دچار اختلاف شد و استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرد.

وی اضافه کرد: استعفای وزیر دفاع آمریکا نشان می‌دهد، علاوه بر دستگاه سیاست خارجی که با ترامپ اختلاف نظر دارد، دستگاه‌های اطلاعاتی هم با ترامپ دچار اختلاف شدند و این اختلافات در آینده تشدید خواهد شد و استعفای متیس یک ضربه مهم بر پیکره کاخ سفید و ترامپ وارد می‌کند. سیاست‌های نظامی و هژمونی آمریکا شکست خورده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *