صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان همدان: تعلل در اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، زمینه‌ساز تضییع حقوق بیت‌المال است

۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹:۵۸
کد خبر: ۴۷۷۲۹۹۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان همدان با تاکید بر راه‌اندازی هرچه سریعتر پنجره واحد مدیریت زمین در استان، گفت: تعلل در اجرای این سامانه، زمینه ساز تضییع حقوق بیت المال است.

خبرگزاری میزان_ بهروز محمدی مهر در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان همدان، اظهار کرد: قانون حدنگار (کاداستر) سبب کاهش پرونده‌های قضایی و تسریع در خدمت‌رسانی به مردم در حوزه اسناد متعلق به خود آنان می‌شود.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین و ابراز گله‌مندی از کوتاهی برخی ادارات در اجرای این سامانه، عنوان کرد: حفاظت از منابع طبیعی و ملی و حمایت از حقوق عامه، موضوعی جدی و امری ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: تعلل در اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، زمینه ساز تضییع حقوق بیت المال است، بنابراین بهانه جویی و این گونه کوتاهی‌ها قابل قبول نیست.

محمدی مهر تصریح کرد: سامانه پنجره واحد به عنوان پنجره توسعه کشور، ابزار مهمی برای ایجاد ارتباط بین مردم و سازمان‌های متولی صدور مجوز است که به طور قطع به تسهیل امور با هدف خدمت‌رسانی به مردم، کمک شایانی می‌کند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های مسئول باید با ایجاد هماهنگی و تلاشی مضاعف، هرچه سریعتر نسبت به تهیه نقشه‌های اراضی تحت مالکیت، تبدیل نقشه‌ها، همچنین رفع تداخلات و اجرای قانون حدنگار برای بارگذاری در سامانه پنجره واحد زمین اقدامات لازم را انجام دهند.

دادستان همدان: عملیاتی شدن سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، از زمین‌خواری جلوگیری می‌کند

عباس نجفی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان نیز در این جلسه گفت: دستگاه‌ها و ادارات متولی اجرای پنجره واحد مدیریت زمین در استان باید مشکلات و موانع موجود بر سر راه عملیاتی شدن این سامانه را شناسایی و برای رفع این مشکلات هرچه سریعتر برنامه‌های پیش بینی شده را انجام دهند.

وی افزود: از آنجا که مدیریت درخواست متقاضیان خدمت‌رسانی در حوزه زمین و مدیریت فرآیند‌های بین دستگاهی مختلف به وسیله این سامانه امکان پذیر است، ضرورتی است تا دستگاه‌های نظارتی و بازرسی بر اجرای این سامانه دقت بیشتری داشته باشند و ترک فعل مسئولان را گزارش دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول در اجرای این سامانه مکلف هستند، نقایص را شناسایی و برای رفع آن مشکلات و همزمان با اجرای قانون حدنگار، تلاش جدی داشته باشند.

نجفی ادامه داد: یکی از چالش‌ها و معضلات در مسیر حفاظت و حراست از اراضی ملی و منابع، زمین‌خواری است، بنابراین اهتمام دستگاه‌ها برای عملیاتی شدن سامانه پنجره واحده زمین در استان ضرورتی انکارناپذیر است.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *