صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

اطلاعات سامانه مودیان مالیاتی «محرمانه» اعلام شد

۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۴۷
کد خبر: ۴۷۷۲۸۶
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان مجلس تصویب کردند اطلاعات سامانه مودیان محرمانه است و سازمان امور مالیاتی مجاز به افشای آن مگر به حکم قانون و یا مرجع قضایی نیست.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۲۸ آذر و  در جریان بررسی جزئیات لایحه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با مواد ۱۵ و ۱۶ این لایحه موافقت کردند.

طبق ماده ۱۵ اطلاعات سامانه مودیان محرمانه است و سازمان مجاز به افشای آن مگر به حکم قانون و یا مرجع قضایی نمی‌باشد. همچنین کارگروه راهبری سامانه مودیان مجازا ست در خصوص استفاده از این اطلاعات برای دستگاه‌های اجرایی و نیز استفاده از اطلاعات بصورت داده‌های ناشناس مشروط به رعایت حریم خصوصی اشخاص برا‌ی سایر متقاضیان تصمیم گیری نماید.

تبصره ۱- سازمان مکلف است در ایجاد و استقرار سامانه نسبت به صیانت و حفاظت ازا طلاعات اشخاص و رعایت مقررات امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) اقدام نماید.

تبصره ۲- متخلفین از مفاد این ماده ضمن جبران خسارت وارده مشمول مجازات موضوع ماده ۲۷۹ قانون مالیات‌های مستقیم می‌گردند.

همچنین نمایندگان در ماده ۱۶ این لایحه مصوب کردند که مراجع ذیربط مکلفند ظرف شش ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون فرایند مربوط به صدور، تجدید، تمدید، اصلاح یا ابطال پرونده کسب و کار، کارت بازرگانی و مجوز فعالیت‌های اقتصادی را به گونه‌ای اصلاح نمایند که هرگونه شروع فعالیت اقتصادی جدید، تغییر نوع فعالیت، تغییر مالک یا مالکان، تغییر مکان و سایر تغییرات مرتبط با کسب و کار اشخاص، بدون ثبت یا اصلاح اطلاعات مربوط در سامانه مودیان امکان پذیر نباشد. تشخیص مراحع ذیربط در هر مورد، با کارگروه راهبری سامانه مودیان است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *