صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

پورعباس: تشکیل سازمان ملی سنجش به معنای جدایی از وزارت علوم نیست/ افزایش تعاملات را دنبال‌ می‌کنیم

۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵:۴۱
کد خبر: ۴۷۷۲۸۱۰
سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: تشکیل سازمان سنجش به معنای جدایی از وزارت علوم نیست بلکه سازمان سنجش به‎‌دنبال افزایش تعاملات با این وزارتخانه و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و کار است.

خبرگزاری میزان - عبدالرسول پورعباس، امروز یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در اولین نشست خبری سال جدید ضمن اشاره به اینکه بیش از۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این مدت تحولات خوبی در آموزش عالی از جهت کمی داشتیم، گفت: در گام دوم انقلاب قرار است تغییرات گسترده‌ای رخ دهد و باید علاوه بر تضمین کمی، اعتبارسنجی کیفیت در قامت ملی را نیز داشته باشیم.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با بیان اینکه هدایت شغلی و هدایت تحصیلی باید مطرح شود به نحوی که همه داده‌های آموزشی فرهنگی جامعه را رصد کند، افزود: سازمان سنجش با سه وزارتخانه (علوم، آموزش و پرورش و بهداشت) تعامل داشته و این در حالی است که توسعه مهارت و صلاحیت‌های حرفه‌ای هر روز پررنگ‌تر شده و باید فراسازمانی عمل می‌شد، به همین دلیل در سازمان ملی سنجش و ارزشیبابی نظام آموزش کشور خدماتی فراتر از وزارت علوم ارائه می‌شود.

پور عباس توضیح داد: سازمان سنجش از وزارت علوم جدا شد اما به معنای قطع ارتباط نیست، این اتفاق رخ داد تا تعاملات وسیع‌تری با ۳ وزارتخانه صورت گیرد و در عین حال این سازمان با وزارت کار هم در حوزه مهارتی و صلاحیت حرفه‌ای همکاری کند.

وی بیان کرد: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ۲ بال دارد که یکی از آن‌ها ارزیابی داوطلبان مراکز آموزش عالی و افرادی که قصد دارند در حوزه فنی و حرفه‌ای و دانشی مدرکی دریافت کنند، است، به طور کلی همه آزمون‌های رسمی و غیررسمی برعهده این سازمان است و بال دوم این سازمان مسئولیت ارزشیابی اعتبارسنجی و کیفیت است و فعالیت گسترده‌ای تحت عنوان ارزیابی درونی در همه سازمان‌ها دارد.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با اشاره به اینکه این سازمان جدید وظیفه راستی آزمایی اسنادی مانند سند تحول آموزش و پرورش یا سند راهبردی وزارت علوم را نیز برعهده دارد، عنوان کرد: سازمان سنجش ۴۸ سال قبل تاسیس شد و در این سازمان جدید از تجربه وسیع گذشته استفاده می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *