صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

مهم‌ترین اقدام برای جوانی جمعیت کار فرهنگی و اقتصادی است/ جلوگیری از سقوط کاهش تولد در ۲ سال اخیر

۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸:۵۵
کد خبر: ۴۷۷۲۵۷۳
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان برای جوانی جمعیت باید کار فرهنگی و اقتصادی کرد گفت: در ۲ سال اخیر از سقوط کاهش تولد جلوگیری شده است.

خبرگزاری میزان- حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز، شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با آغاز هفته ملی جمعیت در نشست خبری گفت: تمام معاونت‌های وزارت بهداشت از جمله معاونت توسعه، معاونت بهداشت، معاونت درمان، معاونت آموزشی و پژوهشی برای تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت فعالیت می‌کنند و باید کنار هم باشند، در قرارگاه ملی جمعیت ۲۲ جلسه با حضور همه معاونت‌های وزارت بهداشت برگزار شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه از ۷۳ ماده قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۴۳ ماده به طور مستقیم به وزارت بهداشت مربوط می‌شود، ادامه داد: در گسترش خدمات سلامت در مناطق مختلف و روستا‌ها شاهد ضعف‌هایی بودیم، در برخی از شهر‌ها باید شبکه سلامت را گسترش دهیم.

معاون بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین کار برای جوانی جمعیت کار فرهنگی و در کنارش کار اقتصادی است و باید این اقدام‌ها را با هم پیش ببریم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ حدود ۴۰ هزار تولد کمتر بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۷ هزار تولد رسید و در ۲ سال اخیر با تلاش دولت و وزارت بهداشت از سقوط کاهش تولد جلوگیری شده است.

فرشیدی با بیان اینکه بهترین سن باروری ۲۰ تا ۳۰ است چراکه هم عوارض کمتری دارد و هم مادر می‌تواند برای زایمان بعدی برنامه‌ریزی کند، توضیح داد: در سال ۱۴۰۲ زایمان بین سن ۲۰ تا ۲۵ سال و  ۲۵ تا ۲۹ سال افزایش داشته است و از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ زایمان سوم، چهارم و پنجم افزایش یافته است.

این خبر در حال تکمیل است...

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *