صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

زنگنه: ترویج مبانی حقوق بشری از جمله راهکار‌های مبارزه با تروریسم است

۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹:۳۲
کد خبر: ۴۷۶۹۱۴۳
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری اسلامی با تاکید بر اینکه باید در سطوح مختلف با پدیده تروریسم مقابله کرد، گفت: ترویج مبانی حقوق بشری، از جمله راهکار‌های مبارزه با تروریسم است.

خبرگزاری میزان - صباح زنگنه، نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری اسلامی و تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل درباره امضای تفاهمنامه قضایی سه‌جانبه مبارزه با تروریسم میان سه کشور ایران، عراق و سوریه، اظهار کرد: سه کشور ایران، عراق و سوریه مبتلا به پدیده شوم تروریسم و مردم این کشور‌ها قربانی این پدیده هستند؛ تروریسم یعنی عبور از مناسبات حقوقی و قانونی که با حمله‌های ناگهانی خود عملا جان انسان‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهند؛ تروریست‌ها با ترس و وحشتی که به جان انسان‌ها می‌اندازند آرامش طبیعی جوامع را بر هم می‌زنند و این یک نمونه از نقض حقوق انسان‌ها در داشتن یک زندگی آرام و مطمئن است.

وی با بیان اینکه پدیده تروریسم یک پدیده بسیار پیچیده و دارای ریشه‌های مختلفی است، تصریح کرد: یکی از ریشه‌های این پدیده جهل انسان‌ها است که هوادارانی برای خود جذب می‌کند و به تدریج از یک حرکت فردی به یک حرکت گروهی و جمعی تبدیل می‌شود.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل یکی دیگر از ریشه‌های این پدیده را اغراض و اهداف سیاسی قدرت‌های سلطه‌طلب دانست و گفت: این قدرت‌ها برای تسلط بر ملت‌ها و کشور‌ها این پدیده را حمایت و توسعه می‌دهند و هرگاه کشوری با اهداف سیاسی این قدرت‌ها همسو شود، دامنه‌ این پدیده از آن جامعه حذف می‌شود.

زنگنه ادامه داد: مصداق کامل پدیده تروریسم دولتی را می‌توانیم در رژیم صهیونیستی ببینیم؛ پایه‌گذاری این رژیم با حضور چهار گروه تروریستی اروپایی در فلسطین رقم خورد، این گروه‌ها با کشتار مردم فلسطینی و ترور آن‌ها باعث نابودی و خالی از سکنه روستا‌ها شدند و در نتیجه تروریست‌ها شهر‌ها را اشغال و به تدریج زمینه حضور صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان را فراهم کردند.

به گفته وی، رژیم صهیونیستی علاوه بر اینکه اقدام به کشتار مردم و ترور سران فلسطینی می‌کند، با استفاده از نیرو‌های تحت حمایت خود دست به ترور علمای کشورهایی، چون لبنان، عراق، سوریه، ایران و دولت‌هایی که همسو با کشور‌های سلطه جو نیستند، می‌زند.

این تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا با اشاره به حمله رژیم صهوینستی به کنسولگری ایران در دمشق، بیان کرد: آن چیزی که در سوریه اتفاق افتاد مصداق کاملا روشن یک ترور دولتی علیه شهروندان ایرانی و سوری در سوریه بود.

زنگنه در پایان با تاکید بر اینکه باید در سطوح مختلف با پدیده تروریسم مقابله کرد، گفت: ترویج مبانی حقوق بشری در جوامع، ایجاد توافق‌نامه‌ها و کنوانسیون‌های حمایت از حقوق بشر، مقابله با پدیدآورندگان و حامیان تروریسم در مجامع حقوقی و بین‌المللی از جمله راهکار‌های مبارزه با تروریسم است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *