صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

دبیرکل سازمان ملل: خاورمیانه و جهان نمی‌توانند جنگ‌های بیشتری را تحمل کنند

۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۸:۲۶
کد خبر: ۴۷۶۸۰۸۹
دبیرکل سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که خاورمیانه و جهان نمی‌توانند جنگ‌های بیشتری را تحمل کنند.

خبرگزاری میزان - گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره پاسخ تنبیهی ایران به صهیونیست‌ها عصر یکشنبه به وقت محلی، با اشاره به این که مردم منطقه با یک خطر واقعی روبرو هستند که نشان دهنده یک درگیری ویرانگر در مقیاس وسیع است، گفت: زمان کاهش تنش، توقف تشدید و اعمال حداکثر خویشتن داری فرا رسیده است.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی هر ساعت تضعیف می‌شود و جهان نمی‌تواند جنگ‌های بیشتری را تحمل کند/ما موظفیم خشونت را در کرانه باختری متوقف کنیم، اوضاع را در خط آبی آرام کنیم و کشتیرانی ایمن را در دریای سرخ بازگردانیم.

گوترش در ادامه اضافه کرد: قوانین بین‌الملل اقدامات تلافی جویانه شامل استفاده از زور را ممنوع می‌کند.به اعضای سازمان ملل یادآوری می‌کنم که استفاده از زور علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی هر کشوری ممنوع است. خاورمیانه و جهان نمی‌توانند جنگ‌های بیشتری را تحمل کنند.

 

دبیرکل سازمان ملل: مصونیت ساختمان کنسولی ایران در حمله اسرائیل نقض شد

 

نماینده آمریکا در شورای امنیت در ادعا‌های واهی خود گفت: ایران از تعهدات بین‌المللی خود شانه خالی می‌کند. ایران با تسلیح نیرو‌های نیابتی باعث ناامنی منطقه می‌شود.

نماینده آمریکا همچنین گفت: ایران پهپاد‌هایی را در اختیار روسیه قرار داده که ناقض قوانین بین‌المللی است.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *