صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

هشدار نارنجی برای خلیج فارس

۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۷۶۷۸۳۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
سازمان هواشناسی هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی برای خلیج فارس درباره مخاطرات جوی از روز دوشنبه ۲۷ فروردین تا پنجشنبه ۳۰ فروردین صادر کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار دریایی سطح نارنجی صادر شده از سوی سازمان هواشناسی خلیج فارس از روز دوشنبه ۲۷ فروردین تا پنج شنبه ۳۰ فروردین با وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج همراه می‌شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است که احتمال وزش باد شدید با سرعت لحظه‌ای ۳۲ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱ تا ۲/۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا بیش از ۲/۵ متر همراه با رگبار باران و رعد و برق در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، خلیج فارس و نواحی جنوبی استان بوشهر، تنگه هرمز و دریای عمان وجود دارد.

این مخاطرات جوی می‌تواند اثراتی از جمله خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای و رگبار باران و رعد و برق، اختلال در تردد‌های دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناور‌های مسافربری در بنادر، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، به همراه داشته باشد.

در این راستا توصیه می‌شود تمهیدات لازم در مناطق دریایی و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری و کشتی‌های تجاری در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *