صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

آیین تحلیف ۳۱ نفر از کارشناسان رسمی دادگستری کرمان برگزار شد

۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۷۶۷۴۳۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
مراسم تحلیف ۳۱ نفر از کارشناسان رسمی دادگستری در ۱۱ رشته کارشناسی با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، اعضای شورای قضایی استان و هیئت مدیره کانون کارشناس رسمی دادگستری برگزار شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در پنجاه و چهارمین جلسه نشست مشترک با اعضای هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان و جمعی از معاونین قضایی استان با موضوع اتیان سوگند کارشناسان رسمی دادگستری جدیدالورود بیان کرد: نظریه کارشناسی به موقع و دقیق منجر به صدور حکم متقن بوسیله قاضی می‌شود.

وی خطاب به کارشناسان جدیدالورد اظهار کرد: نظر کارشناسی شما در تصمیم گیری نهایی قاضی در پرونده تاثیرگذار است و بایستی موضوع ارجاعی با دقت مورد بررسی و دقت قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بر صدور نظریه‌های کارشناسی دقیق، علمی، عادلانه، متقن در اسرع وقت تاکید کرد و افزود: بایستی کارشناس در موضوع به یک نظر صحیح و متقن برسد سپس نظر خود را اعلام کند و از عجله و سهل انگاری در اعلام نظر کارشناسی خودداری کند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: امسال در برنامه‌های پیش رو دستگاه قضایی و دادگستری استان کرمان تعامل بیشتری با کانون کارشناسان رسمی دادگستری صورت خواهد پذیرفت و در این راستا کارگروهی با حضور معاونین و اعضای کانون در جهت کاهش اطاله دادرسی تشکیل می‌شود تا کارشناسان در موضوعات ارجاعی سرعت و دقت کافی را لحاظ کنند.

وی با بیان این مطلب که اعلام نظر کارشناسی مسئولیت سنگینی است، افزود: سوگند یک تعهد بین شما و خداوند متعال است، این سوگند مسئولیت آور است و بایستی تا پایان کار خود، خداوند را شاهد و ناظر کار‌های خود ببینید.

رئیس دادگاه انتظامی کانون کارشناسان رسمی دادگستری نیز در این نشست بیان داشت: کارشناسان رسمی دادگستری بعنوان پیشتازان در صف مقدم اجرای عدالت و رفع فساد و ظلم هستند.

ابراهیم خلیفه‌ای منتهی شدن یک پرونده قضایی به یک رای متقن و محکم را مستلزم یک رای کارشناسی صحیح دانست و گفت: کارشناس بعنوان یک فرد امین، قابل اعتماد، برای اصحاب پرونده و دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

وی با بیان این مطلب که کارشناسان رسمی دادگستری بایستی نکات و موارد سوگندنامه را در منشور کار خود قرار دهند، گفت: کارشناسان بایستی دانش افزایی، تقویت و صلاحیت علمی و تجربی را بایستی در طول دوره خدمت خود بکار گیرد.

خلیفه‌ای تصریح کرد: زمانی که رای قاضی مستدل و محکم است که نظر کارشناسی علمی، عادلانه و متقن باشد

مراسم تحلیف ۳۱ نفر از کارشناسان رسمی دادگستری در ۱۱ رشته کارشناسی با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، اعضای شورای قضایی استان و هیئت مدیره کانون کارشناس رسمی دادگستری برگزار شد و در پایان این نشست کارشناسان جدیدالورود رسمی دادگستری استان کرمان منشور سوگندنامه یاد کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *