صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

جام جهانی وزنه‌برداری| جوادی با ثبت وزنه ۱۶۰ کیلویی از حرکت یکضرب انصراف داد

۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰:۵۱
کد خبر: ۴۷۶۶۹۰۹
قهرمان وزنه‌برداری جهان بعد از انجام یک حرکت یک‌ضرب در دسته ۸۹ کیلوگرم جام جهانی تایلند از انجام دو حرکت دیگرش انصراف داد.

خبرگزاری میزان - رقابت‌های جام جهانی وزنه‌برداری تایلند به عنوان آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس از عصر امروز (شنبه) در پوکت آغاز شده است و میرمصطفی جوادی نماینده ایران در وزن ۸۹ کیلوگرم به مصاف حریفانش رفته است.

جوادی در حرکت اول یک ضرب وزنه ۱۶۰ کیلوگرمی را مهار کرد، اما در ادامه از حرکت‌های دوم و سوم انصراف داد.

طبق اعلام فدراسیون جهانی ۱۰ نفر اول در رنکینگ جهانی حضورشان در المپیک قطعی است و طبق این رده بندی جوادی و علی داوودی که به ترتیب در جایگاه ششم و چهارم اوزان خود هستند جواز حضور در المپیک را به دست آورده‌‎اند و مسابقات جام جهانی تایلند آخرین مسابقه گزینشی المپیک است که سهمیه خود را قطعی می‌کنند.

جوادی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ عربستان رکورد ۳۸۴ کیلوگرم را به ثبت رساند و قهرمان شد و توانست در رنکینگ المپیک جزو ۱۰ نفر اول قرار بگیرد. لی داین و تیان تائو از چین، کارلوس ناسار از بلغارستان، لوپز از کلمبیا، کدومار والنیلا از ونزوئلا از دیگر وزنه‌برداران شاخص این وزن محسوب می‌شوند.

حضور تمام وزنه‌برداران در جام جهانی تایلند الزامی است و پس از این مسابقات، ۱۰ نفر اول رنکینگ هر وزن المپیکی صاحب سهمیه می‌شوند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *