صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

فراخوان کانون دانشگاهیان ایران اسلامی برای شرکت همگان به ویژه دانشگاهیان در راهپیمایی روز جهانی قدس

۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲:۰۴
کد خبر: ۴۷۶۶۴۴۷
کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در آستانه روز جهانی قدس با انتشار اطلاعیه‌ای از همه هموطنان در سراسر کشور بویژه دانشگاهیان و تمام وجدان‌های بیدار و آزاد اندیشان جهان دعوت کرد که در روز قدس با عزم و اراده، جدیت و صلابت پای در میدان بگذارند و انزجار و تنفر خود را از ظلم و بیداد رژیم سفاک صهیونیستی با صدای رسا به گوش جهانیان برسانند تا فشار افکار عمومی سبب توقف هر چه سریعتر تعدی و تهاجم علیه غزه شود.

خبرگزاری میزان - کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در آستانه روز جهانی قدس با انتشار اطلاعیه‌ای از همه هموطنان در سراسر کشور بویژه دانشگاهیان و تمام وجدان‌های بیدار و آزاد اندیشان جهان دعوت کرد که در روز قدس با عزم و اراده، جدیت و صلابت پای در میدان بگذارند و انزجار و تنفر خود را از ظلم و بیداد رژیم سفاک صهیونیستی با صدای رسا به گوش جهانیان برسانند تا فشار افکار عمومی سبب توقف هر چه سریعتر تعدی و تهاجم علیه غزه شود.


بسمه تعالی
مَنْ سَمِعَ رجلًا یُنادی یا لَلْمُسلمینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیسَ بِمسلمٍ حضرت محمد (ص)

شالوده‌ی رسالت نبوی مبتنی بر دو رکن اساسی کفر به طاغوت و ایمان بالله است و انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی ره بلاشک در همین بستر شکل گرفت.
اساس این انقلاب بزرگ که الهام بخش انسان‌های آزاده با هر مرام و آیینی در دنیای گرفتار شده در چنبره‌ی فرهنگ دنیازده و منفعت‌طلبانه است؛ خروش و عصیان در برابر هژمونی شیطانی جهان سلطه و استکبار و احیای شریعت سعادت بخش اسلام است و به تعبیر رسای رهبر فرزانه انقلاب تنها انقلابی است که بعد از چهار دهه بر عهد خویش باقی مانده و به آرمان‌ها و اهداف اولیه‌اش خیانت نکرده است.

یکی از والاترین شعار‌های انقلاب به ابتکار معمار و بنیانگذار انقلاب امام راحل عظیم الشأن خمینی کبیر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف است. آخرین جمعه ماه رمضان نمادی است که هر ساله اذهان و افکار جهانیان را متوجه ستم ده‌ها ساله به فلسطینی‌های مظلوم و بی پناه می‌کند.

اینک ۶ ماه از خروش خدایی رزمندگان دلاور حماس و جهاد اسلامی و طوفان الاقصی علیه ۷۵ سال جور و جفا و جنایت و طراحی جدید صهیونیست‌های وحشی برای کوچاندن اهالی غزه می‌گذرد، در این مدت هر نوع شقاوت، رذالت و ددمنشی که از جنایتکاران حرفه‌ای و باند‌های مافیایی و تروریستی متصور است، رژیم نامشروع و جعلی علیه مردم محاصره شده و ستمدیده‌ی غزه و فلسطین مرتکب شده است.

در این ماجرای سراسر مصیبت و تراژدی کم سابقه، دشمنان اسلام و انسانیت به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار و هم پیمانان غربی و اذناب و مزدوران منطقه‌ای در کمک به جانیان از هیچ مساعدت نظامی، اقتصادی، سیاسی، اطلاعاتی و رسانه‌ای مضایقه نکردند و با کمال تاسف در سوی دیگر ماجرا گویی گرد مرگ، سکوت و خیانت بر سر و روی برخی حکام بی غیرت اسلامی و عربی پاشیده اند که جز برخی اظهار نظر‌های نفاق آمیز و بی‌خاصیت هیچ اقدام اثر بخشی نکرده اند و بعضی همچنان گستاخانه به ارسال سوخت، کالا و مایحتاج جلادان و دژخیمان رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند!

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با علم به این واقعیت که امید مردم مصیبت دیده، قتل عام شده، بی‌خانمان و آواره‌ی غزه‌ی مظلوم، اما مقتدر، تنها به حمایت همه‌جانبه‌ی ملت ایران، جبهه مقاومت، آحاد امت اسلامی و آزادی‌خواهان جهان است، از همه هموطنان در سراسر کشور و تمام وجدان‌های بیدار و آزاد اندیشان جهان دعوت می‌کند که در روز قدس با عزم و اراده، جدیت و صلابت پای در میدان بگذارند و بر سر ظلم، کشتار، نسل کشی، کودک کشی، هتک حرمت، محاصره و ممانعت از رسیدن آب، غذا، دارو و دیگر نیاز‌های ضروری، خشم و خروش برآورند و به مظلومان غزه و فلسطین با صدای رسا بگویند که در کنارشان هستند و انزجار و تنفر خود را از این همه بیداد رژیم سفاک صهیونیستی با صدای رسا به گوش جهانیان برسانند تا فشار افکار عمومی سبب توقف هر چه سریعتر تعدی و تهاجم علیه غزه شود.

جامعه دانشگاهی ایران بر این نکته واقف است که حضور در راهپیمایی قدس کمترین کار و کم هزینه‌ترین اقدامی است که هر انسان باوجدانی می‌تواند انجام دهد و البته مسئولیت مومنان و آحاد امت اسلامی جهاد کبیر با همه مراتب مالی، جانی، بیانی، قلمی، قدمی و دیگر اقدامات ممکن است.

در راستای اهتمام به امور مسلمین در شرایطی که فریاد استغاثه‌ی زن و کودک، پیر و جوان فلسطینی به آسمان بلند است و بر اساس مسؤولیت شناسی ملهم از مکتب محمدی، علوی و حسینی و لبیک به ندای، ولی امر مسلمین، ما دانشگاهیان در روز قدس به اقیانوس بیکران و پر خروش ملت بصیر، مقاوم، مومن و وفادار به میراث ماندگار امام خمینی ره و شهیدان افتخار آفرین، خواهیم پیوست تا عالمیان بدانند فلسطین و قدس تنها نیست و مردم قهرمان فلسطین به نصرت الهی در سایه صبر و استقامت، شهد شیرین پیروزی را خواهند چشید. ألا ان نصر الله قریب.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ۱۴۰۳/۱/۱۵

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *