صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

معاون پارلمانی رئیس جمهور: سرعت عمل هلال احمر در رسیدگی به حوادث مثال‌زدنی است

۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۷۶۵۵۳۷
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
حسینی ضمن قدردانی از تلاش‌های جمعیت در عملیات نوروز، سرعت عمل هلال احمر در رسیدگی به حوادث را مثال‌زدنی دانست.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری در جلسه ستاد نوروزی هلال احمر ضمن قدردانی از تلاش‌های این جمعیت در ایام نوروز، گفت: نیرو‌های هلال احمر در روز‌هایی که مردم مشغول استراحت و تفریح هستند با تمام توان پای کار آمده و به صورت شبانه روزی در حال خدمت به مردم هستند. این خدمت‌رسانی بی‌شک نمونه‌ای از جهاد و تلاش در راه خداست. براساس دین و آیین ما، کمک به خلق خدا نمونه‌ای از شهادت در راه خدا است.

وی افزود: فرهنگ ایرانی و دین اسلام ما را همواره به کمک به یکدیگر ترغیب کرده اند. در زلزله فردوس در پیش از انقلاب اسلامی‌شاهد بودیم که مردم رفسنجان به سرعت و پیشگامانه به کمک مردم زلزله زده رفتند. در آن مقطع زمانی رهبری به همراه طلبه‌ها و سایر اصناف و مراجع تقلید نیز به کمک مردم شتافتند. از آن زمان مقام معظم رهبری خود در نقش داوطلبانه و کمک به مردم بود و به همین دلیل همواره کار داوطلبانه هلال احمر را ارزشمند می‌دانستند.

وی افزود: ایران متاثر از حوادث و سوانح مختلف است و به همین علت نیاز است تا با تمام توان در راستای مقابله با این حوادث و سوانح گام برداشت. هلال احمر به خوبی در این عرصه فعال است و علاوه بر کمک رسانی به حوادث جاده‌ای در سایر زمینه‌ها نیز در خدمت مردم است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بدخواهان تلاش می‌کنند که این خدمت رسانی‌ها را خدشه دار کنند. در سیل سیستان و بلوچستان این اتفاق رخ داد و هلال احمر به خوبی به مردم خدمت رسانی کرد. مسئولین هم با حضور در میان مردم نیاز‌های آن‌ها را از نزدیک مشاهده و بهترین رسیدگی به مردم سیستان و بلوچستان انجام شد.

حسینی ادامه داد: بواسطه همین خدمت رسانی‌ها، هلال احمر به خوبی توانسته سرمایه اجتماعی را ارتقا دهد و مردم را همراه کند. در کم‌تر نقطه جهان پس از حادثه این گونه به سرعت خدمت رسانی می‌شود.

وی در قسمت دیگری از صحبت‌ها در جلسه ستاد نوروزی گفت: هلال احمر در فعالیت‌های برون مرزی نیز موفق عمل کرده و همواره شاهد بوده ایم که به عنوان اولین تیم‌های امدادرسان به حادثه رسیده و پیشتاز در امدادرسانی بوده اید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور توضیح داد: روحیه جهادی رئیس هلال احمر در این عرصه بسیار موثر بوده و باید این روحیه در تمامی حوزه‌ها وجود داشته باشد. هلال احمر علاوه بر حوادث و سوانح در رویداد‌های تلخی نظیر حادثه تروریستی کرمان و شاه چراغ نیز فعالیت خوب و موثری داشت و در لحظه با حضور در محل به بهترین شکل به مردم امدادرسانی کردند.

این مقام مسئول در دولت سیزدهم با اشاره به رسیدگی به دغدغه‌های مردم در تمامی عرصه‌ها گفت: تسهیل امور دارویی و درمانی در دستور کار است. امروز ۹۵ درصد داروی مورد نیاز در داخل تولید می‌شود و تلاش می‌کنیم در کوتاه مدت با واردات دارو و تاسیس داورخانه، مشکل دارویی کشور را حل کنیم. در سال جدید نیز ارز دارویی را تامین می‌کنیم. دارو اولویت دولت است و کاستی‌های مقطعی را برطرف خواهیم کرد. قدردان تلاش‌های هلال احمر در حوزه تامین دارو نیز هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *