صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

مواضع و پیشنهاد‌های جمهورى اسلامى ایران در اجلاس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل

۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰:۲۱
کد خبر: ۴۷۶۴۵۴۱
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران در در اجلاس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل بر ضرورت لغو تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه برای اجرای موثر و مستمر برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر در منطقه تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - اسکندر مومنی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جریان شصت و هفتمین اجلاس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل در شهر وین اتریش به سخنرانی پرداخت.

وی در آغاز سخنان خود از جمله چالش‌های مهم عصر حاضر را مواد مخدر و درد و رنج‌های ناشی از آن به عنوان جنگ خاموش علیه بشریت خواند و گفت: البته امروز با جنگ آشکاری نیز علیه مردم مظلوم غزه مواجه هستیم.



وی از سازمان ملل متحد خواست تا با انجام اقداماتی عملی را در جلوگیرى از نسل کشی در غزه محقق کند تا جان هزاران زن و کودک بی گناهی که در معرض تهدید ناشی از گرسنگی و قحطی قرار دارند حفظ شود.

مومنی در ادامه مواضع و پیشنهاد‌های جمهورى اسلامى ایران در راه مبارزه با مواد مخدر را به شرح زیر اعلام کرد.

۱- لزوم اجرای موثر و مستمر برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر در منطقه به دور از ملاحظات سیاسی، برخورد گزینشی یا اعمال هر گونه محدودیت و بویژه ضرورت لغو تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه.

۲- ضرورت مشارکت جدی و همکاری مؤثر جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد با ایران در ابعاد مختلف، به منظور تقویت مبارزه جهانی با مواد مخدر بر اساس اصل مسئولیت مشترک.

۳- ارتقاء اثر بخشی برنامه‌ها با اشتراک گذاریِ تجارب موفق در حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر اعم از؛ مقابله با عرضه و انحراف پیش سازها، کاهش تقاضا، توسعه تعاملات علمی و کنترلِ فعالیت هایِ غیر قانونی در فضای مجازی و دارک نت از طریق تدوین و ابلاغ ساز و کار مشخص از سوی مراجع ذیربط بین المللی.

۴- مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران با تجدید نظر در رژیم بین المللی کنترل مواد مخدر مبنتی بر جرم‌زدایی، که این امر به منزله تخریب میراث بشریت در این حوزه مهم می‌باشد.

۵- لزوم پایبندی تمام کشور‌ها به اجرای پایدار و موثر کنوانسیون‌های سه گانه بین المللی کنترل مواد مخدر و حفظ صلاحیت ارکان رژیم بین المللی این حوزه.



انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *