صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

مشکل کسبه و اصناف مرکز شهر بجنورد در نتیجه ورود جدی دستگاه قضایی استان رفع شد

۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵:۰۲
کد خبر: ۴۷۶۴۵۲۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از رفع مشکلات ناشی از استقرار کانکس‌های متعدد در مرکز شهر بجنورد در نتیجه ورود و پیگیری جدی دستگاه قضایی استان خبر داد.

خبرگزاری میزان-حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از رفع مشکلات ناشی از استقرار کانکس‌های متعدد در مرکز شهر بجنورد خبر داد و گفت:چندی پیش عده‌ای از کسبه و اصناف شاغل در مرکز شهر از وجود کانکس‌هایی که از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی به مناسبت‌ها و تحت کاربری‌های مختلف در این قسمت از شهر ایجاد شده بود اظهار نارضایتی کردند.

وی ادامه داد:با بررسی‌های میدانی و با لحاظ حجم بالای ترافیک در این نقطه از شهر به نظر می‌رسد وجود این کانکس‌ها باعث مزاحمت‌های عدیده برای کسبه و شهروندان می‌شود؛ لذا دستگاه قضایی به منظور صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از تداوم نقض حقوق شهروندی، به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بعنوان مدعی العموم مأموریت داد در اسرع وقت وضعیت فعلی را به نحو مقتضی ساماندهی کند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: با پیگیری‌های های بعدی خوشبختانه کانکس‌های مستقر جمع آوری شد و این اقدام، هم اکنون رضایتمندی شهروندان و کسبه را در پی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده همچنین از گسترش مصادیق سد معابر در پیاده رو‌های شهر بجنورد نیز انتقاد و عنوان‌کرد: حل این مسأله و ساماندهی وضعیت موجود، یقینا انسجام و مشارکت دستگاه‌های ذی ربط و اقدام قاطع قانونی لازم را می‌طلبد.

وی افزود:سد معابر در مناطق مختلف شهری مرکز استان علاوه بر اینکه از عوامل زمینه ساز آلودگی سمعی و بصری است، باعث مخدوش شدن مبلمان شهری نیز می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: ریشه این قبیل اقدامات مجرمانه به عدم وجود عدم جدی در اعمال و اجرای صحیح قوانین و مقررات موضوعه و عدم آشنایی بسیاری از افراد نسبت به ماهیت و ابعاد حقوق شهروندی بر می‌گردد.

وی از دستگاه‌های مسئول و نهاد‌های ذی ربط از جمله شهرداری، متولیان امور فرهنگی و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما بعنوان رسانه ملی خواست با هم افزایی و همکاری مضاعف در خصوص رفع مبانی شکل گیری این قسم از مشکلات در ابعاد مختلف برنامه ریزی و چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *