صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ارزیابی ایمنی ۱۶ هزار ساختمان مهم و بلند مرتبه در تهران

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵:۳۰
کد خبر: ۴۷۶۴۲۶۹
شهردار تهران با اشاره به ارزیابی ایمنی ۱۶ هزار ساختمان مهم بالای ۷ طبقه در تهران، گفت: ۹ دستگاه در داخل و خارج شهرداری این ساختمان‌ها را پایش می‌کنند که در ۴ دسته ایمنی مشروط، ناایمن مختصر، ناایمن متوسط و ناایمن شدید قرار می‌گیرند.

خبرگزاری میزان- به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ششمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران عصر امروز (سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲) باحضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سایر مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با حوزه مدیریت بحران در محل ساختمان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

علیرضا زاکانی در پایان این نشست گفت: در این جلسه سه موضوع از قبیل دستورالعمل تجمعات بزرگ در تهران و مولفه‌هایی که باید مورد دقت و بررسی قرار گیرد و ایمنی را افزایش دهد، مورد بررسی قرار گرفت. تجمعات میلیونی که در مناسبت‌های مختلف در تهران داریم و توجه به ابعاد و ایمنی و سلامت برای تجمع کنندگان امری قهری است که باید صورت بگیرد، بر همین اساس، ابعاد آن بررسی شد و دستورالعملی برای آن تهیه شده که باید ابلاغ شود و طریق راه ایمنی بخشی باشد.

وی موضوع دوم بررسی شده را ارزیابی ۱۶ هزار ساختمان مهم بالای ۷ طبقه در تهران عنوان کرد و افزود: ۹ دستگاه در داخل و خارج شهرداری این ساختمان‌ها را پایش می‌کنند که این ساختمان‌ها در ۴ دسته ایمنی مشروط، ناایمن مختصر، ناایمن متوسط و ناایمن شدید قرار گرفتند. تاکنون بالغ بر ۳۴۰۰ ساختمان پایش شده‌اند و ۱۴۴۰ مورد از آن‌ها نیز تجزیه و تحلیل شده‌اند. برای سال آینده تمام آن‌ها بررسی می‌شوند تا ظرف دو تا سه سال، ایمنی‌بخشی به این ساختمان‌ها را هدف‌گذاری و آن‌ها را از شرایط اضطرار خارج کنیم. این اقدام به هیچ وجه در گذشته انجام نشده و اقدام بسیار مهمی در جهت ایمنی‌بخشی به شهر است.

زاکانی ادامه داد: سومین مبحث جلسه امروز توجه به موضوع سیل و سیلاب و آبگرفتگی بود. یک کار علمی را در این رابطه دانشگاه شهید بهشتی انجام داده بود و مجموعه شهرداری نیز در کنار آن‌ها قرار گرفت و ما به‌ازای آن برنامه‌ای تهیه شده که مثلا در حوزه آبخیزداری چه اقداماتی باید انجام شود و بحث ۵۴۰ کیلومتر شبکه انتقال آب‌های زیرسطحی و ۱۶۰ کیلومتر عدم اجرای این شبکه و پایش گلوگاه‌هایی که منجر به سیل می‌شود همگی مطرح و تصمیماتی گرفته شد. قرار شد تبدیل به یک برنامه اقدام شود که در آن دستگاه‌های مختلف دخیل هستند تا بر اساس آن در مقابل سیل یک مصونیت داشته باشیم.

به گفته شهردار تهران؛ این سه دستور امکانی را ایجاد کرد که برای این جلسه، مسیر برنامه اقدام و تقسیم بندی بین دستگاه‌ها ایجاد شود.

وی در ادامه در خصوص اقدامات و برنامه‌ها برای شب چهارشنبه آخر سال هم گفت: همه مجموعه‌ها از مجموعه قضایی و انتظامی گرفته تا بخش‌های مختلف شهرداری درگیر این موضوع هستند. مثلا تلاش ما در بخش آتش نشانی این است که تمهیدات به صورت گسترده در شهر اندیشیده شود، اما به هر حال مسائل ایمنی باید توسط مردم عزیز رعایت شود. سال گذشته در بحث حوادث این شب، از سال قبلش شرایط بهتر بود. امیدواریم امسال از سال گذشته نیز ایمن‌تر باشد. در هر صورت همه مجموعه‌های ما بسیج هستند و نیرو‌های ذخیره را هم فراخواندیم و عملا ظرفیت خودمان را بیش از دو برابر کردیم و در آماده باش کامل هستیم.

زاکانی درباره خرابی‌های اخیر در ناوگان مترو نیز توضیح داد: ما با یک ناوگان فرسوده از قبل مواجه هستیم. قطار‌های دی. سی مربوط به دهه ۷۰ است و امروز در نقطه‌ای قرار گرفته که علاوه بر اورهال اساسی، بازبینی‌هایی انجام و در مدل جدید خدمات‌رسانی می‌کنند. در کنار این فرسودگی اتفاقاتی است که رخ می‌دهد، مثلا اتفاق شب گذشته در بحث انتقال سوزن و جابجایی بود که باعث اختلال شد؛ بنابراین در ناوگان موضوع ناظر به فرسودگی است. اما در تجهیز نیز مسائلی وجود دارد. مثلا در بحث اتفاق هفته گذشته پست برق دچار آتش سوزی شده بود و بررسی‌ها نشان داد که خرابکاری نبود.

شهردار تهران اضافه کرد: از طرفی با اورهال قطار‌ها و از طرف دیگر با خرید واگن‌های جدید که طبق قرارداد از سال آینده وارد کشور می‌شود پیگیر حل مشکل در حوزه مترو هستیم. با ۷۹۱ واگن وارداتی و ۱۱۳ واگنی که با همکاری واگن سازی تهران، مپنا و جهاد دانشگاهی و دیگر بخش‌ها خواهد بود، از سال آینده رام‌های قطار وارد خطوط می‌شود و این مشکلات را نیز پشت سر می‌گذاریم.

وی در پایان در پاسخ به سوالی درباره تاکسی‌های اینترنتی توضیح داد: تاکسی‌های اینترنتی از یک خلا قانونی و یا یک برداشت ناصحیح قانونی استفاده می‌کنند و مجوز‌های خودشان را از صمت می‌گیرند و کمتر پاسخگو هستند. در حال بررسی هستیم تا توسط سازمان تاکسیرانی دقت لازم انجام شود تا اجحافی در حق مردم نشود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *